نکاتی که باید قبل از اجاره آپارتمان در تهران بدانید!

با توجه به کاهش قدرت خرید خانه در تهران و افزایش روزافزون جمعیت مستأجران، تقاضا برای رهن و اجاره آپارتمان در تهران رو به افزایش است...

0 نظر
خرید خانه ممکن است به نظر کاری ساده و آسان باشد، اما در واقعیت، نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق دارد. انتخاب خانه مناسب برای خرید یکی از مهم ترین تصمیم ها در زندگی بسیاری از افراد است. در خرید خانه نیاز به اطلاعات اولیه ای از جمله بررسی محله ها، شرایط آب و هوایی و محیط زیست منطقه، امکانات و رفاه عمومی، درمانی، آموزشی وخدماتی و تفریحی محله مورد نظر و بررسی امکانات ملک های مورد نظر، قیمت ملک در بازارمسکن و وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه مورد نظر لازم می باشدبا توجه به کاهش قدرت خرید خانه در تهران و افزایش روزافزون جمعیت مستأجران، تقاضا برای رهن و اجاره آپارتمان در تهران رو به افزایش است. تقاضای بالا برای رهن و اجاره خانه در تهران سبب رقابتی شدن بازار رهن و اجاره، از نظر قیمت و انتخاب آپارتمان شده است.

این مقاله قصد دارد مستأجران را با مهم ترین نکات در انتخاب آپارتمان برای اجاره در تهران آشنا نماید.
در انتخاب آپارتمان برای اجاره باید به نکات زیر توجه کرد.
- هزینه های اجاره و تعیین بودجه:
در نظر داشته باشید که اجاره آپارتمان در تهران به دلیل پایتخت بودن بسیار گران است. بنابراین، حتماً برآورد دقیقی از درآمد خود داشته باشید و مطمئن شوید که قادر به پرداخت هزینه‌های اجاره هستید.

- انتخاب محله و منطقه مناسب:
تهران شامل محله های مختلفی با ویژگی های منحصر به فرد خود است. قبل از اجاره آپارتمان در مورد محله های مختلف تحقیق و بررسی کنید تا محیط مطلوبی را برای زندگی خود انتخاب کنید. هر محله را براساس امکانات و رفاه عمومی و درمانی و خدماتی، فضای سبز، شرایط آب و هوایی و دسترسی به مراکز مختلف و سایر نقاط شهر مورد بررسی قرار دهید.

- الویت بندی نیازها و بررسی امکانات و ویژگی های ملک :
قبل از اجاره آپارتمان نیاز است که شرایط زندگی و نیاز های خود و خانواده را بررسی کرده و براساس آن ملک را دلخواه خود را جستجو کنید. به طور مثال الویت ها برای انتخاب یک ملک مناسب برای اجاره نزدیکی به محل کار و مدرسه فرزندان، تعداد خواب، داشتن امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ، انباری و تراس، نورگیر بودن ملک و ویژگی هایی از این دست قبیل می تواند در انتخاب ملک موثر باشد.

- حمل و نقل در تهران:
یکی از مهم ترین نکات در انتخاب آپارتمان در تهران بررسی شرایط حمل و نقل در محله مورد انتخاب است. تهران ترافیک سنگینی دارد، بنابراین قبل از اجاره آپارتمان، در نظر بگیرید که آیا آن محله دسترسی به مترو، اتوبوس یا تاکسی راحتی دارد یا خیر و همچنین دسترسی منطقه را به بزرگراه ها و خیابان های اصلی شهر بررسی نمایید.

- بررسی قوانین و مقررات ساختمان:
در انتخاب آپارتمان برای اجاره در تهران حتما درباره قوانین و مقررات ساختمانی که قرار است برای سکونت انتخاب کنید تحقیق و پرس و جو نمایید تا با شرایط زندگی خود، آنها را مورد بررسی قرار داده تا در طول مدت زمانی که در آنجا ساکن هستید دچار مشکل و اختلاف با همسایه ها نشوید.

بیشتر بخوانید : مراحل اصلی خرید ملک

نکات قبل از اجاره خانه


بهترین موقعیت مکانی برای اجاره آپارتمان در تهران


بهترین موقعیت مکانی برای اجاره آپارتمان در تهران بستگی به نیازها و سلیقه هر فرد دارد. تنوع انتخاب محله برای اجاره آپارتمان در تهران براساس ویژگی های مختلف باعث شده برای اکثر شرایط زندگی حق انتخاب داشته باشید.

برخی از ویژگی هایی که می تواند تأثیرگذار در انتخاب محله باشد عبارتند از:
- قیمت منطقه: در تهران محله های مختلف با اختلاف قیمت های متفاوتی برای انواع بودجه ها برای اجاره ملک وجود دارد. از محله های گران قیمت لاکچری با ساختمان های لوکس در شمال شهر گرفته تا محله ها ارزان قیمت با تراکم جمعیت بالا در محله های جنوب شهر دارای تنوع قیمتی برای انواع سلیقه ها ملک موجود است.

- موقعیت جغرافیایی: برخی از افراد در انتخاب محله برای اجاره آپارتمان در تهران مهم ترین الویتشان موقعیت جغرافیایی ملک است. برخی از محله ها بدلیل قرار گیری در موقعیت جغرافیایی خاص دارای شرایط آب و هوایی مطلوبی بوده و برخی دیگر به دلیل نزدکی به مراکز خرید و ساختمان های اداری و مراکز درمانی دارای اهمیت خاصی برای انتخاب هستند.

- امنیت محله: یکی از نکات پر اهمیت در انتخاب محله برای اجاره ملک بررسی امنیت محله مورد نظر است.

- امکانات محله: از دیگر ویژگی های محله که قبل از اجاره خانه باید به آن توجه داشت بررسی امکانات محله از لحاظ خدمات اجتماعی و رفاهی و درمانی محله از جمله دسترسی به مراکز خرید روزانه، نانوایی و درمانگاه، پارک، مسجد، مدرسه و... است.

باتوجه به الویت های زندگی شما میتوانید قبل از اجاره آپارتمان در تهران موقعیت مکانی محله های مختلف و امکانات محله و دسترسی ها به مراکز تجاری و درمانی و آموزشی و فضاهای سبز و امنیت محله را بررسی نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم برای انتخاب محله دلخواه خود داشته باشید.


نکات قبل از اجاره آپارتمان


محاسبه قیمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران


از نکات مهم قبل از اجاره آپارتمان در تهران بررسی قیمت رهن و اجاره آپارتمان مورد نظر است. طبق عرف جامعه مبلغ رهن و اجاره یک ملک 4/1 تا 6/1 مبلغ فروش ملک محاسبه می شود. بهتر است برای مشخص شدن مبلغ رهن و اجاره ملک از کارشناسان این حوزه مشورت بگیرید.

در تهران مبلغ اجاره آپارتمان در مناطق و محله های مختلف متفاوت است. به طور مثال اجاره آپارتمان در مناطق شمالی شهر بالاتراز مناطق جنوب شهر می باشد.

محله های ارزان قیمت و گران قیمت برای اجاره در تهران


آخرین گزارشات از مرکز آمار ایران و بانک مرکزی نشان می‌دهد که تهران دارای دسته‌بندی‌های مختلفی از نظر اجاره بها است. در مناطق شمالی تهران مانند منطقه 1 و 3، قیمت‌های اجاره بالاتر است، به خصوص در مناطقی که در آن‌ها امکانات و خدمات بیشتری وجود دارد.

از طرف دیگر، در مناطقی مانند منطقه 15، 16، 17، 18، 19 و 20 قیمت‌های اجاره کمتر است و ارزان‌تر می‌باشد. این مناطق در محدوده جنوب شهر و به دلیل تراکم جمعیت و بافت قدیمی و آلودگی هوا به همین دلیل قیمت اجاره کمتری دارند.

به‌طور کلی، مناطقی که در شمال تهران قرار دارند، اغلب محله‌های معروف و پرطرفداری از جمله نیاوران، اقدسیه، کامرانیه، فرمانیه، زعفرانیه، فرشته، الهیه و... می باشند. این محله ها بدلیل امکانات رفاهی و آب و هوای مطلوب و ساختمان های لوکس و لاکچری باعث جذابیت برای افراد زیادی است که تمایل دارند در یک منطقه لوکس و گران قیمت زندگی کنند.

نکات قبل از اجاره آپارتمان


سوالات متداول

مهم ترین نکته قبل از اجاره آپارتمان در تهران باید بررسی شود چیست؟

انتخاب محله و منطقه در تهران برای زندگی از مهم ترین نکات برای اجاره آپارتمان است.

عوامل موثر بر قیمت اجاره آپارتمان در تهران چیست؟

از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت اجاره آپارتمان در تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- موقعیت جغرافیایی: آپارتمان‌هایی که در مناطق شمالی قرار دارند دارای قیمت بالاتر و مناطق جنوبی قیمت ارزانتری برای اجاره دارند.
- امکانات و خدمات: دسترسی به امکانات مانند پارکینگ، آسانسور، سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی، استخر و سالن ورزشی و... نیز می‌تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد.
- متراژ و تعداد اتاق‌ها: اجاره آپارتمان‌های بزرگتر با تعداد اتاق‌های بیشتر معمولاً گران‌تر است.
- وضعیت ساختمان: سن و وضعیت ساختمان نیز می‌تواند بر قیمت تأثیرگذار باشد. ساختمان‌های جدید و مدرن معمولاً قیمت بالاتری دارند.
- نوع قرارداد: نوع قرارداد رهن و اجاره (رهن کامل ویا اجاره کامل) نیز ممکن است بر قیمت آن تأثیرگذار باشد.
- وضعیت بازار ملک: عواملی همچون تورم و عرضه و تقاضا تاثیر بسزایی بر قیمت ملک و اجاره آن دارند.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.