پایان افزایش بی‌رویه اجاره مسکن

اختیار تعیین سقف اجاره بها به شورای مسکن استان‌ها واگذار شد: مداخله قانونی در بازار مسکن به منظور کنترل بازار اجاره مسکن

0 نظر
با ورود به فصل اجاره، مستاجران با نگرانی‌هایی روبرو هستند؛ از جمله، افزایش بی‌رویه قیمت‌ اجاره مسکن که باعث شده است هزینه مسکن به‌طور چشمگیری افزایش یابد. علاوه بر این، پیدا نشدن ملک‌های دلخواه نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که مستاجران با آن روبه‌رو هستند. 
اما خبری که امروز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد، می‌تواند نقطه امیدی برای مستاجران باشد وزیر راه و شهرسازی در جهت کنترل بازار اجاره مسکن، به استانداران فرصت یک هفته داده است تا سقف افزایش اجاره مسکن مربوط به هر شهر را تعیین نمایند. این تدبیر با هدف مهار افزایش بی‌رویه اجاره‌ها و تضمین پایداری بازار مسکن اتخاذ شده است. از این پس، با تعیین سقف افزایش اجاره مسکن، موجران دیگر اجازه افزایش بی‌رویه اجاره ملک‌های خود را نخواهند داشت.



ادامه راه و مسیر نهضت ملی مسکن

طی نشست شورای عالی مسکن، مهرداد بذرپاش اعلام کرد: بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است. وی همچنین اعلام کرد که در هفته جاری حدود ۶۰ هزار واحد دیگر از این طرح در سه استان به بهره‌برداری می‌رسد. این اقدام نشان از ادامه راه و مسیر نهضت ملی مسکن است.
بذرپاش همچنین به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها اشاره کرد که به استانداران اختیار داده شده تا سقف اجاره‌بها را طبق این قانون تعیین کنند و اظهار کرد: "با تعیین سقف اجاره‌بها، موجران دیگر اجازه افزایش بی‌رویه اجاره ملک‌های خود را نخواهند داشت."





کاهش تورم در بخش مسکن

درباره کاهش تورم در بخش مسکن، بذرپاش اشاره کرد که براساس اعلام رئیس بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی داشته است و امیدوار است این روند کاهشی ادامه یابد.
در آخر، وزیر راه و شهرسازی به تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ تخصیص یافته است تا از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.