بازار مسکن از خواب زمستانی با شروع فصل زمستان بیدار شد

بازار مسکن تحت تاثیر نوسانات بازار دلار و طلا به صرافت افتاده وبا افزایش حجم معاملات مسکن روبرو شد.

0 نظر
گزارش مرکز آمار ایران از معاملات بازار مسکن از اولین ماه فصل زمستان نشان از افزایش حجم معاملات مسکن در دی ماه داشته است. طبق این گزارش میانگین قیمت خرید و فروش آپارتمان در تهران با مبلغ حدودا متری 81 میلیون تومان معامله شده است. حجم معاملات انجام شده در دی ماه امسال به 4465 فقره معامله رسیده که نسبت به ماه گذشته آذرماه با افزایش 400 فقره معامله روبرو بوده است. 



شاخص قیمت مسکن

شاخص قیمت مسکن در دی ماه امسال به 280/4 رسیده است که نسبت به ماه گذشته 2/2 درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است شاخص قیمت مسکن در سال 1400 عدد 100 را نمایش داده است. 


تورم نقطه به نقطه

در این گزارش تورم نقطه به نقطه دی ماه قیمت آپارتمان های مسکونی در تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته (دی ماه 1401) با افزایش 46/5 درصدی و این عدد نسبت به ماه قبل آذرماه 1402 با 11 واحد کاهش قیمت مواجه بوده است.
البته گفتنی است نرخ تورم سالانه در دی ماه نسبت به ماه گذشته آذرماه با 2/9 درصد کاهش داشته است و به 82/8 درصد رسیده است. 



میانگین قیمت آپارتمان های تهران به تفکیک مناطق

میانگین قیمت آپارتمان های مورد معامله در تهران به عدد 80/610 میلیون تومان در هر مترمربع رسیده است. در بین مناطق 22 گانه شهرداری منطقه 1 شهرداری با بیشترین میانگین قیمت آپارتمان در بین مناطق با عدد 166/400 میلیون تومان و منطقه 18 شهرداری با کمترین میانگین قیمت با عدد 42/400 میلیون تومان برای هر مترمربع معاملات مسکن انجام شده است.


حجم معاملات مسکن در تهران

حجم معاملات مسکن انجام شده در تهران برای دی ماه 4465 فقزه معامله بوده که بیشترین حجم معاملات انجام شده مربوط به منطقه 5 شهرداری و کمترین معاملات مربوط به منطقه 19 شهرداری بوده است.



منبع خبر : مرکز آمار ایران

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.