فروردین ماه معاملات کاهشی، قیمت ها افزایشی

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازارا مسکن نشان می‌دهد که بازار مسکن در شهر تهران درفروردین ماه در تعداد معاملات روند کاهشی داشته و در عین حال، قیمت‌ها روند افزایشی را تجربه کرده است

0 نظر
​در ابتدای سال ۱۴۰۳ فروردین ماه، بازار مسکن در شهر تهران با کاهش حجم معاملات مسکن مواجه بوده است. به گزارش بانک مرکزی تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در این ماه به تعداد 1.5 هزار واحد خرید و فروش ملک رسیده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۷۵.۶ و ۱۴.۲ درصد کاهش داشته است. 


متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 816.3 میلیون ریال بوده است که نشان از یک افزایش 0.2 درصدی نسبت به ماه قبل دارد.
از مجموع ۱۵۰۸ واحد مسکونی که معامله شده، واحدهای ساخته شده تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد، بیشترین تعداد را داشته‌اند. این سهم در مقایسه با فروردین‌ماه سال قبل، حدود ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که:
منطقه ۵ با سهم 12/5 درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را داشته است و منطقه‌های ۱۰، ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های 10/7، 8/6 و 8/2 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


گزارشات نشان می‌دهد که بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله‌شده در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران معادل ۱۵۰۴.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ تعلق دارد. در عین حال، کمترین متوسط قیمت با ۴۲۳.۶ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق دارد.



منبع خبر : بانک مرکزی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.