بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت

بهترین طبقه اپارتمان برای سکونت، طبقه چندم است؟ وجود یا عدم وجود آسانسور بر روی انتخاب بهترین طبقه تأثیر زیادی دارد. تصمیم گیری در مورد انتخاب طبقه می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله...

0 نظر
با تغییر سبک زندگی شهرنشینی و رفاه بیشتر در شهرها تمایل افراد برای مهاجرت به شهرها بیشتر شده است. با روند رو به افزایش جمعیت در شهرها با مشکل فضای کافی برای سکونت روبرو شدند، از این رو برای رفع این مشکل با تغییر سبک زندگی، تمایل مردم از خانه های ویلایی و مستغلات به آپارتمان نشینی تغییر یافته است.

با توجه به زندگی آپارتمان نشینی هر فرد با توجه به شرایط و عوامل مؤثر بر زندگی اش تصمیم بر زندگی در آپارتمان و یا خانه های ویلایی، مستغلات می گیرد.

از مزایای آپارتمان نشینی دسترسی به رفاه بیشتر با هزینه کمتر است. یکی از گزینه هایی که باعث شده افراد به آپارتمان نشینی تمایل داشته باشند هزینه های حفظ و تعمیر و نگهداری خانه های ویلایی است. انتخاب زندگی در آپارتمان و مجتمع های مسکونی و یا برج ها نیاز به بررسی امکانات آن ها دارد تا بر اساس الویت نیاز ها و شرایط زندگی بهترین انتخاب را داشته باشیم. یکی از امکانات در ساختمان ها بررسی طبقه ای که واحد موردنظر در آن قرار دارد. طبق قوانین در ساختمان های مسکونی بر اساس تعداد طبقات اگر تعداد طبقات بیشتر از سه طبقه باشد باید برای ساختمان آسانسور تعبیه شود؛ اما برخی از بناهای قدیمی که طبق قوانین قدیم اجرا شده‌اند با اینکه تعداد طبقات بیشتر از سه طبقه است آسانسور ندارند. عدم وجود آسانسور در بناهای قدیمی می‌تواند یک معضل برای ساکنان باشد، به خصوص افرادی که دسترسی به طبقات بالا را دارند.

وجود یا عدم وجود آسانسور بر روی انتخاب بهترین طبقه تأثیر زیادی دارد. تصمیم گیری در مورد انتخاب طبقه می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله توانایی فردی در رفت و آمد صورت پذیرد. الویت انتخاب بهترین طبقه برای زندگی سهولت در رفت و آمد است.

بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت

در ادامه به مهم ترین نکات در انتخاب طبقه مناسب اشاره شده است.
دسترسی آسان:
مهم ترین الویت در انتخاب طبقه سهولت دسترسی به واحد مسکونی است. در ساختمان های فاقد آسانسور طبقات همکف و اول بهترین گزینه برای انتخاب طبقه مناسب است.

امنیت:
طبقات ابتدایی ساختمان به دلیل سهولت در دسترسی می‌تواند به‌راحتی مورد سرقت قرار گیرند. به همین منظور اگر قصد سکونت در این طبقات را داشته باشید حتماً باید اقدامات امنیتی از جمله دوربین مداربسته، حفاظ در و پنجره و درهای ضدسرقت برای واحد مسکونی خود تعبیه کنید.

گرما و سرما:
در مقایسه طبقات ساختمان از لحاظ سرما و گرما طبقه اول ساختمان به دلیل قرار گیری بر روی طبقه پارکینگ و خالی بودن فضای زیر آن در فصول سرد کف واحد مسکونی در صورتی که سیستم گرمایش از کف نداشته باشد سرد شده و باعث مصرف بیش از حد انرژی می شود. در فصول گرم سال نیز این مشکل برای طبقات فوقانی ساختمان ایجاد می شود، زیرا به دلیل قرارگیری در ارتفاع و تابش خورشید باعث گرم شدن بیش از حد فضای داخل واحد مسکونی می شود.

صدا:
در انتخاب بهترین طبقه برای سکونت لازم به ذکر است طبقات اول ساختمان به دلیل نزدیکی به ورودی ساختمان و پارکینگ دارای سروصدای رفت و آمد ساکنان ساختمان و صدای تردد ماشین ها در خیابان باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنین این طبقات می کند در صورتی که طبقات فوقانی از این مشکل در امان هستند. لازم به ذکر است طبقه اول ساختمان به دلیل نداشتن همسایه طبقه پایین به دلیل تولید صدا در صورت داشتن فرزند کوچک با خیال آسوده تری در واحد مسکونی خود زندگی می کنند.

نور:
در انتخاب بهترین طبقه از لحاظ نور باید گفت نور و تهویه ساختمان یکی از مهم ترین موارد در انتخاب واحد های مسکونی است. در صورتی که ساختمان همجوار با ساختمان های مرتفع باشد قرار گیری واحد مسکونی در طبقات پایین تر فاقد نور مناسب بوده؛ لذا قرارگیری واحد های مسکونی در طبقات بالاتر از نور مناسب برخوردار هستند.

فشار آب:
فشار آب در طول روز زمانی که ساکنان در واحد های مسکونی خود مشغول زندگی هستند برای طبقات فوقانی با کمبود فشار مواجه می شود. در سال های اخیر برای رفع این معضل منبع آب همراه با پمپ برای ساختمان تعبیه میشود تا این مشکل برطرف گردد؛ اما با وجود این راه حل هنوز فشار آبی که در طبقات پایین وجود دارد در طبقات بالا دیده نمی شود.
بهترین طبقه آپارتمان


مزایای طبقات اول آپارتمان


برای خرید خانه در تهران بهتر است که به مزایای طبقات مختلف توجه کنید. در انتخاب بهترین طبقه خانه، طبقه اول آپارتمان جزو طبقاتی است که متقاضی خاص خود را دارد. از دلایل انتخاب طبقه اول برای سکونت می توان به مزایای زیر اشاره کرد:
سهولت در رفت و آمد:
در صورت عدم وجود آسانسور در ساختمان و یا خرابی آن و قطعی برق ساکنان طبقه اول همیشه به دلیل راحتی در رفت و آمد از این مشکلات در امان هستند.

عدم نگرانی از تولید صدا:
طبقه اول به دلیل عدم وجود همسایه طبقه پایین جای نگرانی از ایجاد سروصدا در رفت و آمد و یا بازی فرزندان خود ندارد.

حیاط‌ خلوت و یا پاسیو اختصاصی:
در بسیاری از ساختمان ها برای تولید نور و تهویه مناسب پاسیو و یا حیاط خلوت تعبیه می گردد، عمدتاً در صورت وجود این فضاها طبقه اول دسترسی اختصاصی به آنها دارد.

قیمت مناسب:
در اکثر ساختمان هایی که از لحاظ امکانات رفاهی به تمامی موارد دسترسی دارند طبقه اول در قیمت گذاری دارای پایین ترین قیمت نسبت به بقیه طبقات است و به اصطلاح قیمت پایه را دارند.

فشار آب مناسب:
طبقه اول نسبت به بقیه طبقات ساختمان دارای فشار آب مناسبی است و این گزینه یکی از مزیت های انتخاب طبقه اول برای زندگی است.

مطلوب بودن هوا در فصل گرم سال:
در تابستان طبقه اول ساختمان نسبت به بقیه طبقات دارای هوای خنک تری است؛ لذا در استفاده از سیستم های سرمایشی صرفه جویی بیشتری دارند.
بهترین طبقه آپارتمان برای اجاره


معایب طبقات اول آپارتمان


همانطور که طبقه اول دارای مزیت های زیادی برای انتخاب بهترین طبقه خانه است؛ اما دارای معایبی نیز میباشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است:
وجود سروصدا:
طبقه اول به دلیل نزدیکی به ورودی ساختمان و پارکینگ و خیابان از صداهای تولید شده از رفت و آمد ساکنان، پارک کردن خودرو های ساکنان، تردد خودرو های داخل خیابان و کوچه کمتر در امان هستند.

امنیت پایین تر:
طبقه اول به دلیل سهولت در رفت و آمد میتواند مورد سوءاستفاده دزدها قرار گیرد و امنیت کمتری نسبت به سایر طبقات ساختمان دارد.

وجود سرما در زمستان:
همان طور که یکی از مزیت های طبقه اول خنکی هوا در تابستان است یکی از معایب این طبقه سرمای کف ساختمان در زمستان است. به همین منظور برای گرم کردن این واحد های مسکونی نیاز به انرژی بیشتری دارد.

نور کمتر:
یکی از معایب طبقه اول عدم نور کافی نسبت به سایر طبقات است. این گزینه یکی از علت های عدم انتخاب طبقه اول برای سکونت است؛ زیرا نور واحد مسکونی تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی افراد دارد.




مزایای طبقات آخر آپارتمان


یکی از طبقات مطلوب برای زندگی و سکونت، طبقات آخر آپارتمان و مخصوصاً برج های مسکونی است. از جمله مزایای مهم طبقه آخر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ویو و چشم انداز:
یکی از دلایل مهم برای انتخاب مناسب ترین طبقه آپارتمان چشم انداز و ویو واحد مسکونی به فضای سبز و یا خیابان های شهر است، لذا طبقه های آخر ساختمان دارای چشم انداز های مناسب هستند.

نور عالی:
طبقه آخر ساختمان به دلیل عدم مانع برای نورگیری دارای نور مناسب و مطلوب برای زندگی است؛ لذا باعث انرژی بخشی به ساکنان واحد مسکونی می شود.

امنیت بالا:
طبقه آخر ساختمان به دلیل فاصله زیاد با ورودی ساختمان و سختی دسترسی باعث شده از امنیت بالاتری برخوردار باشد.

سکوت و آرامش:
طبقات آخر به دلیل تردد کمتر ساکنان در آن دارای آرامش بیشتری نسبت به بقیه طبقات است.

بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت


معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان


طبقه آخر ساختمان علاوه بر مزایای مطلوبی که دارد دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه به آنها اشاره شده است:
آسانسور:
در ساختمان های فاقد آسانسور زندگی در طبقات آخر یکی از معضلات زندگی محسوب می شود. گاهی نیز در ساختمان های دارای آسانسور نیز به دلیل خرابی آسانسور و قطعی برق ساکنان طبقات بالا دچار مشکل در تردد به واحد مسکونی خود را دارند.

کاهش فشار آب:
یکی از مشکلات طبقات بالا فشار آب پایین است که به دلیل قرارگیری در ارتفاع نیاز به پمپ آب می باشد.

نفوذ رطوبت از پشت بام:
در صورتی که ایزوگام پشت بام دچار مشکل شود ممکن است برای طبقه آخر ایجاد مشکل کرده و سقف واحد مسکونی دچار رطوبت گردد.

قیمت بالا:
در خرید و فروش واحد های مسکونی و یا رهن و اجاره آنها طبقات آخر دارای ارزش قیمتی بالاتری هستند.

بیشتر بخوانید : روش محاسبه قیمت آپارتمان


امنیت در طبقات مختلف آپارتمان


برای مقایسه امنیت واحد های مسکونی در طبقات مختلف از نظر سرقت طبقه اول به دلیل در دسترس بودن از امنیت کمتری نسبت به سایر طبقات برخوردار است و بالاترین امنیت مربوط به طبقات آخر ساختمان می شود. لازم به ذکر است که این مشکلات با ایجاد سیستم های امنیتی از جمله نصب دوربین های مداربسته و حفاظ های در و پنجره و درب های ضدسرقت تا حد قابل توجهی برطرف می شود.

از دیگر مسائل امنیتی در ساختمان دسترسی به پله های اضطراری و فرار از ساختمان در صورت بروز بلایایی از قبیل آتش سوزی و زلزله است که طبقات پایین به دلیل دسترسی آسانتر به فضای بیرون از ساختمان دارای امنیت بیشتری نسبت به طبقات آخر ساختمان است.

در نهایت مناسب ترین طبقه آپارتمان و بهترین طبقه خانه طبقات میانی ساختمان است. این طبقات نه مشکل کم نوری و سر و صدا و سرمای طبقات اول را دارند و نه مشکل سختی در رفت و آمد و فشار پایین آب و رطوبت پشت بام و گرمای طبقات آخر را دارند.
بهترین طبقه آپارتمان


سؤالات متداول

مهمترین معایب در طبقات اول و آخر ساختمان ها چیست؟

در طبقه اول نور کم و سر و صدای زیاد و سرمای کف
در طبقه آخر فشار آب پایین و در صورت عدم وجود آسانسور مشکل در رفت و آمد

بهترین مزیت طبقات اول و آخر ساختمان ها کدام است؟

در طبقه اول سهولت در رفت و آمد و فشار مناسب آب
در طبقه آخر نور و ویو عالی و سکوت و آرامش

بهترین طبقه ساختمان برای سکونت کدام طبقه است؟

طبقات میانی ساختمان

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.