روند رو به رشد معاملات مسکن در مهرماه ۱۴۰۲

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازارمسکن در مهرماه ۱۴۰۲ حاکی از افزایش معاملات مسکن در این ماه نسبت به تابستان امسال بوده است.

0 نظر
طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن ​در مهرماه امسال تعداد معاملات ملکی انجام شده نسبت به شهریورماه با ۲۰% افزایش به ۳۱۰۰ فقره واحد مسکونی برای خرید خانه در تهران رسیده است. این تعداد نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین قیمت واحدهای مسکونی معامله شده توسط آژانس‌های املاک در کل شهر تهران به ۷۶/۶ میلیون تومان رسیده است که نسبت به ماه گذشته ۱ درصد افزایش قیمت داشته است. 


از تعداد حجم معاملات انجام شده از لحاظ سن ساخت بیشترین معاملات مربوط به ملک‌های با سن ساخت تا ۵ سال بوده است.
در ۲۲ منطقه شهرداری تهران بیشترین حجم معاملات انجام شده مربوط به منطقه ۵ شهرداری با ۱۲/۳ درصد از کل حجم معاملات بوده و سپس مناطق ۱۰ و ۴ و ۲ در رتبه‌های بعدی قرار داشته‌اند.

میانگین قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در تهران در مهرماه ۷۶/۶ میلیون تومان اعلام شده که نسبت به ماه گذشته 1درصد افزایش قیمت داشته و نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۷۴ درصد افزایش قیمت داشته است.
در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری بیشترین قیمت برای منطقه ۱ شهرداری با میانگین حدوداً متری ۱۴۹ میلیون تومان و کمترین میانگین قیمت مربوط به منطقه ۱۸ شهرداری با قیمت حدوداً متری ۳۲ میلیون تومان معاملات انجام شده است.




توزیع فراوانی از حجم معاملات انجام شده بر اساس متراژ واحد مسکونی نشان می‌دهد بیشترین تعداد معاملات مربوط به واحدهای کمتر از ۸۰ مترمربع بوده است.
طبق گزارش‌های اعلام شده در خصوص رشد شاخص اجاره خانه در تهران نسبت به ماه گذشته یکسان بوده و نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۵۵ درصد افزایش داشته است.



منبع خبر : پایگاه خبری بانک مرکزی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.