اعمال مالیات بر خانه های بدون مستاجر

تنظیم بازار اجاره در دستور کار دولت

0 نظر
با شروع فصل اجاره و دغدغه ها برای افزایش بها اجاره آپارتمان و رهن خانه در تهران و سایر شهرها، شورای مسکن استان تهران از تصمیم خود بر شناسایی واحدهای خالی خبر داد و گفت: به صرف و صلاح موجران است که خانه هایشان را اجاره بدهند.
خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خطاب به صاحبان خانه های خالی در شهر تهران و ۴۸ شهر استان تهران گفت: دولت مصمم است برای ساماندهی بازار اجاره، خانه های خالی را شناسایی کند و در این راه از آمار شهرداریها، سامانه جامع املاک و اسکان، دستگاههای خدمات رسان و .... استفاده می کند و پس از شناسایی، قانون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر خانه های لوکس اعمال خواهد شد.
وی افزود: مقرر است شهرداریهای استان تهران آمار شهرهای خود را به استاندار ارائه کنند و استاندار تهران برای این موضوع ضرب الاجل ۱۰ روزه در نظر گرفته است.
محبت خواه در پایان تصریح کرد: دولت در بودجه سال جاری خود اخذ مالیات از خانه های خالی را پیش بینی کرده است و موجران به نفعشان است که خانه های خود را هرچه سریعتر اجاره بدهند.
امید است با وضع قوانین حاکم بر بازار اجاره از افزایش قیمت های بی حد و اندازه و سلیقه ای این بازار جلوگیری شود و با حمایت از مستاجران در تنظیم بازار اجاره ، قدمی مثبت در راستای حمایت از مهار تورم داشته باشند.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.