8 نکته مهم برای رهن و اجاره آپارتمان در تهران

برای آگاهی از نکات مهم برای اجاره مسکن در این مقاله با ما همراه باشید

0 نظر
افرادی که محل سکونت قبلیشان و یا شعل فعلی آنها در تهران است قصد اجاره خانه در تهران را دارند. اما هنگام اجاره کردن خانه لازم است چند نکته مهم بررسی و سپس مکان مناسب انتخاب شود. یک اشتباه کوچک در زمان انتخاب آپارتمان برای زندگی می تواند دشواری های بسیاری در آینده برای شما ایجاد کند، بنابراین باید قبل ار انتخاب آپارتمان به نکات ذیل توجه داشته باشید :

1- تنظیم بودجه
 ابتدای کار بررسی کنید که بودجه مورد نظر شما برای اجاره آپارتمان چقدر است. فراموش نکنید که با توجه به شرایط اقتصادی ، این مبلغ از ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمد ماهیانه‌تان بیشتر نباشد و با توجه به استطاعتتان آپارتمان مناسب را انتخاب کنید تا از لحاظ مالی خیلی تحت مضیقه نباشید. 



2- توجه به منطقه و محله 
 انتخاب محله از لحاظ نزدیکی به محل کار و مدرسه فرزندان مهم می باشد که منجر به صرفه جویی در هزینه های ایاب و ذهاب و هم باعث صرفه جویی در زمان می شود . و توجه به دسترسی ها و امکانات رفاهی منطقه از جمله : پارک و نانوایی و میادین میوه و تره بارشهرداری و مراکز خدمات درمانی و ...



3- اخلاق و روحیات صاحب ملک 
هنگام اجاره خانه به اخلاق و برخورد صاحبخانه نیز دقت کنید ،اخلاق و قوانین صاحب ملک بسیار مهم است که با روابط و نحوه زندگی شما مطابقت داشته باشد . بعضی اوقات وسواسی که بعضی از صاحبان درملک خود دارند باعث آزار مستاجر شده و یا برعکس بی انضباطی یا بی مسئولیتی مستاجر در نگهداری ملک باعث آزار مالک میشود. از همسایه‌هایی که مطلع هستند درمورد اخلاق صاحب خانه پرس و جو کنید. معمولا بهترین ملک برای اجاره و رهن کردن، خانه‌ای است که مالک در آن ساکن نباشد.

4- ایمنی ساختمان
توجه به ایمنی ساختمان اهمیت ویژه‌ای دارد. هنگام بازدید از ساختمان شرایط آسانسور، پله اضطراری و مقاومت ساختمان (مثلا مقاومت در برابر زلزله) را بررسی کنید.

5- متراژ آپارتمان
یکی از نکات مهم برای اجاره مسکن این است که خانه را با توجه به تعداد اعضای خانواده و فضای مورد نیاز خودتان انتخاب کنید.



6- پارکینگ  
 کمتر خانواده‌ای این روزها از خودرو بی‌نصیب است. از این‌رو داشتن پارکینگ یکی از بخش‌های مهم است که باید آن را در زمان اجاره بررسی کنید. در حضور مالک یا وکیل او بخش مربوط به واحد خودتان را مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که دیگر واحدها نسبت به آن ادعایی ندارند.



7- نور و تهویه آپارتمان
به نورگیر بودن خانه توجه کنید، زیرا نور بر روحیه اعضای خانواده تاثیر دارد و همچنین آپارتمان باید از نظر تهویه مشکلی نداشته باشد.

8- توجه به آلودگی های صوتی
زمانی که شما یک ملک را اجاره میکنید حداقل در یک سالی که قصد زندگی در آن محله را دارید از خانه هایی که در مجاورت ساخت و ساز هستند دوری کنید زیرا وجود ساخت و ساز در نزدیکی خانه موجب ایجاد سر و صدا در ساعات مختلف شبانه روز، گرد و خاک و عبور و ... می شود و همچنین وجود مشاغل پر سر و صدا در آن محله باعث برهم زدن آسایش و آرامش شما می شوند.





منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.