8 نکته مهم برای خرید خانه در تهران

اگر این سوال که “هنگام خرید خانه به چه نکاتی توجه کنیم” برای شما جالب و مهم است؛ در این مقاله با ما همراه باشید

1 نظر
کیفیت یک خانه ایده‌آل به نیازهای فردی بستگی دارد. یک انتخاب مناسب و رعایت نکات مهم هنگام خرید خانه در تهران می‌تواند باعث رضایت بلند مدت خریدار شود و نادیده گرفتن این قواعد در کوتاه‌ترین زمان منجر به پشیمانی خواهد شد . در این مقاله سعی داریم مواردی که هنگام خرید آپارتمان باید در نظر داشت ذکر کنیم . هر کدام از موارد از نظر خریداران دارای ارزش متفاوتی است اما همه موارد دارای ارزش بررسی میباشد .

1 - بودجه خرید ملک
اولین قدم برای خرید آپارتمان قیمت مورد نظر است. بسیار مهم است که بودجه خود را درک کنید؛ و با مشخص کردن میزان نقدینگی و وام و ... میزان توانایی مالی خود را برای این امر مشخص کنید . از بزرگترین اشتباهاتی که می‌توانید مرتکب شوید این است  که توجه خود را به خانه ای معطوف کنید که توان خرید آن را ندارید. زیرا در نهایت قیمت تعیین می‌کند که چه خانه ای می‌توانید خرید کنید.



2 - انتخاب محله 
بعد مشخص شدن بودجه شما میتوانید تصمیم بگیرید در کدام یک از محله های تهران قدرت خرید آپارتمان را دارید و با بررسی موقعیت انواع محله ها از نظر مکانی و آب و هوایی  و دسترسی ها و امکانات رفاهی و طرح ترافیک و آلودگی بهترین انتخاب را داشته باشید امکان دسترسی راحت به امکانات رفاهی برای همه اهمیت دارد و در بلند مدت تاثیر زیادی روی رضایت شما از محل زندگی‌تان خواهد داشت.از همین رو، دقت به وجود سوپرمارکت، میوه‌فروشی، نانوایی، ایستگاه اتوبوس، تاکسی، مراکز درمانی و .... در آن محله توصیه می‌شود. همچنین برای برخی افراد وجود یک پارک در محله اهمیت دارد. در واقع می‌بایست نیازهای خود را اولویت بندی کرده و بر اساس آن تصمیم بگیرید.



3 - تعداد واحد‌های ساختمان 
تعداد طبقات آپارتمان و نیز تعداد واحدهای هر طبقه اهمیت بسزایی در میزان سر و صدا، خرابی و بهداشت محیطی دارد. مشرف نبودن درهای ورودی به یکدیگر، عایق صدا بودن و پنجره‌های دوجداره می‌توانند در حفظ حریم شخصی شما موثر باشند.. همچنین فاصله‌ی واحدها در هر طبقه نیز از نکات مهم در خرید آپارتمان است. تعداد واحدهای کمتر مساوی است با سر و صدا و خرابی کمتر و بهداشت محیطی بیشتر به علاوه، معمولا آپارتمان‌هایی که در ورودی آن‌ها رو به یکدیگر باز می‌شود طرفدار کمتری دارد. همچنین فاصله‌ی واحدهای یک آپارتمان از هم و مناسب بودن مساحت هر طبقه نیز مهم است.

4 - طبقه واحد آپارتمان 
معمولا طبقات میانی مطلوب تر هستند و طبقه اول و آخر خواهان کمتری دارد به همین علت قیمت این واحدها معمولا کمتر است. طبقه اول امنیت کمتری نسبت به بقیه داشته و رفت و آمد بیشتر اتفاق می‌افتد. طبقات آخر مشکلاتی همچون اشکال در ایزوگام ساختمان و نفوذ آب و سرما در ساختمان را دارد و همچنین به هر دلیلی اگر آسانسور مشکلی پیدا کند یا برق برود، طبقات بالا باید پله‌های زیادی را طی کنند تا به مقصد برسند.

 5 - ضرورت داشتن پارکینگ 
 با توجه به بالا رفتن سطح رفاه خانواده ها، داشتن حداقل يك اتومبيل يا بيشتر براي هر خانواده دور از انتظار نيست .یکی از نکات خرید خانه، وجود پارکینگ است . پارکینگ مسقف یا در فضای باز باشد اهمیت زیادی دارد. پارکینگ مسقف به دلیل حفظ خودرو در برابر آب و هوای مختلف ارجحیت دارد‌.



6 - داشتن انباری و بالکن 
از نکات خرید آپارتمان، دقت به وجود بالکن است. در صورتی که بالکن در کنار آشپزخانه باشد می‌تواند کمک بزرگی برای پخت و پز باشد یا با پرورش گل و گیاه گوشه دنجی برای استراحت اعضای خانواده و جایگزینی برای حیاط باشد. پس هنگام بازدید ساختمان از محل و متراژ بالکن مطمئن شوید. انباری از جمله مزیت هایی است که یک خانه می تواند داشته باشد.


                                  

7 - سن بنا 
در خرید آپارتمان سن بنا بسیار نکته مهمی می‌باشد. آپارتمان در صورت نوساز بودن و کلید نخورده بودن بسیار مطلوب و مورد پسند میباشد ولی از نظر قیمت نسبت به آپارتمان های چندسال ساخت گرانتر می‌باشند آپارتمان های ۴-۵ سال تا حدودا ۱۰ سال نیاز به بازسازی ندارند و قابل سکونت می‌باشند لذا متقاضی بیشتری نسبت به آپارتمان های بالای ۱۵-۲۰ سال دارند . در صورت استفاده از وام مسکن حتما سن بنا باید کمتر از ۱۵ سال باشد.

8 - نور و تهویه 
آپارتمان با تهویه مناسب برای زندگی ایده‌آل هستند. ساکنان در خانه ای با تهویه مناسب که در آن نور کافی خورشید وارد می شود و هوا به خوبی جریان دارد، شاد و سالم هستند.



در این مقاله سعی کردیم مراحل خرید خانه را بیان کنیم و نکاتی که در این مورد وجود دارد، را بررسی کنیم.حال اگر قصد خرید خانه ای را داشته باشید می توانید با اطلاعات بیشتر انتخابی عاقلانه داشته باشید که به نفع شما باشد. خرید خانه کار دشواری نیست اما نیاز است تا همه چیز را در مورد آن بدانید و آگاهانه انتخاب کنید 

منبع خبر : ایران فایل

نظرات

  1. محمد -  582 روز پیش

    بسیار خوب، مختصر و مفید ، و پرمغز....

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.