افزایش ۴۸ درصدی شاخص قیمت نهاده‌های ساختمانی تهران

شاخص قيمت نهاده‌های ساختمان‌های مسكونی شهر تهران در سال ١٣٩٧ با ٤٧,٨ درصد افزايش نسبت به سال ١٣٩٦، به عدد ٣١٣.٤ رسید

0 نظر
نسخه الکترونیکی شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران سال١٣٩٧ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در سال ١٣٩٧ با ٤٧,٨ درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٦، به عدد ٣١٣.٤ رسید، در حالی‌که این شاخص در سال ١٣٩٦ عدد ٢١٢.١ بوده و نسبت به سال ١٣٩٥، ١٢.٣ درصد افزایش یافته بود.

شاخص مذکور در تمامی فصل‌های سال مورد بررسی نسبت به فصل قبل (١٣٩٧) با افزایش روبه­ رو بوده است. شایان ذکر است که بیشترین تغییرات فصلی مربوط به این شاخص، در فصل تابستان با تورم فصلی٢٥.٧ درصد می‌باشد.

بیشترین افزایش شاخص در سال ١٣٩٧ نسبت به سال ١٣٩٦ به ترتیب مربوط به گروه­های ”ایزوگام، قیر و گونی و آسفالت“ با ١٢٤,٨ درصد، گروه ”چوب“ با ٩٩.٠ درصد، گروه ”آهن ­آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره“ با ٨١.٠ درصد، گروه ”تاسیسات برقی“ با ٧٩.٨ درصد، گروه ”نقاشی ساختمان“ با ٧٦.٢ درصد، گروه ”تاسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی“ با ٧٥.٨ درصد، گروه ”شیشه“ با ٦٤.٢ درصد، گروه ”یراق‌­آلات درب و پنجره“ با ٦٢.٦ درصد، گروه ”شیرآلات بهداشتی“ با ٥٦.٣ درصد، گروه ”گچ و گچ­کاری“ ٤٤.٧ درصد، گروه ”موزاییک، کاشی، سرامیک“ با ٣٨.٠ درصد، گروه ”انواع بلوک سفالی آجر“ با ٢٨.٠ درصد، گروه ”سنگ“ با ٢٧.٨ درصد، گروه ”سیمان، بتن، شن، ماسه“ با ٢٤.٥ درصد و گروه ”خدمات“ با ٢٠.٧ درصد، بوده است.

افزایش شاخص قیمت گروه­های ”آهن ­آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره“ با ٨١,٠ درصد، گروه ”چوب“ با ٩٩,٠ درصد، گروه ”خدمات“ با ٢٠,٧ درصد نسبت به سال قبل به ترتیب بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به سال قبل (١٣٩٦) داشته‌اند.



منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.