آمار رسمی از ادامه درخت‌کشی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، اعلام کرد: شهرداری تهران طی پنج ماه نخست امسال ۸۱ میلیارد تومان از محل جریمه قطع درختان درآمد کسب کرده است

0 نظر
زهرا صدر اعظم نوری با اعلام آمار رسمی از ادامه درخت‌کشی در سطح شهر تهران عنوان کرد: طی پنج ماه ابتدایی سال جاری معادل ۸۱ میلیارد تومان درآمد از محل تخریب باغات به دست آمده که نیمی از آن صرف خرید دو باغ در مناطق ۷ و ۱۰ شده است. هر چند این عضو شورای شهر تهران رقم درآمدی کسب شده از این محل را اعلام کرده اما به این موضوع هم اشاره نکرده که آیا این میزان کسب درآمد از این محل به معنی کند شدن روند درخت‌کشی در سطح پایتخت است یا آنکه شهرداری نتوانسته از سایر درخت‌کشی‌های انجام شده در پایتخت طی این مدت اطلاع پیدا کرده و در نتیجه جریمه‌ای از این محل اخذ کند. او همچنین به بررسی اثرات اکولوژیکی یک درخت برای به دست آوردن قیمت واقعی درختان اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم قطع درخت آنقدر هزینه و جریمه‌اش سنگین باشد که کسی اقدام به قطع درخت نکند. نوری با اعلام اینکه قبل از لغو این مصوبه ۲۴۸ پرونده در همین زمینه تشکیل شده بود گفت: از ۲۲ اسفند که این مصوبه لغو شد تاکنون نیز ۴۷ پرونده جدید درباره برج‌باغ‌ها تشکیل شده است که شورا باید آنها را تعیین تکلیف کند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال گذشته ۴۹۳ پرونده برج‌باغ در تهران صادر و ساختمان ساخته شد، اما درآمد حاصله یک درصد کل بودجه شهرداری بوده است. همچنین ۱۱۴میلیارد و ۸۴۷ میلیون تومان بابت صدور این پرونده‌ها عاید شهرداری شده است، اما در مقابل ۱۲۸ هکتار از باغات تخریب شده است که این جای تامل دارد. نوری افزود: باید اعلام کنم که بیشتر این پروانه‌های صادر شده نیز طبقات منفی زیادی داشتند و بیشتر پروانه‌ها بیشتر از سه طبقه منفی داشتند و گودبرداری آن قطعا سبب لطمه دیدن درختان می‌شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شناسنامه‌دار کردن باغات در دستور کار قرار دارد و کارشناسان شش هزار قطعه درخت را احصاء کرده‌اند، گفت‌: البته برخی از این قطعات در داخل املاک حقیقی و حقوقی قرار دارند که خوشبختانه مقام قضایی همکاری خوبی با شهرداری درخصوص صدور مجوز ورود به املاک داشته است، اما اعلام کرده که به تدریج مجوز می‌دهد، ولی یکی از قول‌هایمان به مردم این است که در پایان شورای پنجم شناسنامه‌دار کردن باغات به اتمام می‌رسد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.