چشم‌انداز بازار مسکن در نیمه دوم سال

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه افزایش قیمتی نداشتیم و بعد از ۵ سال رکود رونق مسکن فرا رسیده و وارد دوره پیش رونق آن شده‌ایم پیش‌بینی کرد مسکن در نیمه دوم امسال تا سقف تورم و در حد ۱۰ درصد رشد قیمت داشته باشد

0 نظر
حسام عقبایی گفت:قیمت مسکن در نیمه اول امسال رشد نداشته است، البته شاید به عنوان مثال در یک منطقه‌ای از تهران رشد قیمت رخ داده باشد اما به طور میانگین در 6 ماه گذشته افزایش قیمت مسکن نداشتیم.

*وارد دوره پیش‌رونق مسکن شده‌ایم/رشد قیمت مسکن در نیمه دوم امسال در حد 10 درصد

وی با اشاره به اینکه وارد دوره پیش‌رونق مسکن شده‌ایم، افزود: به هر حال بعد از 5 سال رکود زمان رونق بخش مسکن فرا رسیده است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده قیمت مسکن در نیمه دوم امسال بیش از 10 درصد و با نرخ تورم رشد نخواهد داشت. 

عقبایی در پاسخ به این سؤال که چه تحلیل و دلیلی از اینکه پیش‌بینی می‌کنید رشد قیمت مسکن در نیمه دوم امسال رخ خواهد داد، اظهار داشت: به هر حال در اقتصاد ایران پیش‌بینی سخت است و وقتی قیمت آهن و میلگرد افزایش می‌یابد،قیمت مسکن کاهش می‌یابد و بالعکس وقتی این اقلام ارزان می‌شود گزارش‌ها حاکی از رشد قیمت مسکن است،بنابراین نمی‌توان با قاطعیت از هر گونه تغییر و تحول قیمتی در بازار مسکن سخن گفت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، ادامه داد: در نیمه دوم امسال قطعاً با تزریق نقدینگی به بازار و ورود تسهیلات خرید مسکن می‌توان تا حدودی شاهد رونق معاملات خرید و فروش مسکن بود.

وی افزود: در 21 روز فصل پاییز (یکم تا 21 مهر ماه جاری) در شهر تهران 9382 قرارداد خرید و فروش و 9586 قرارداد اجاره به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

به گفته وی، در کل کشور نیز در 21 روز فصل پاییز 29 هزار و 54 قرارداد خرید و فروش و 32 هزار و 372 قرارداد اجاره به ثبت رسیده است.

*شهرداری تهران صدور پروانه ساخت و ساز را به شدت کاهش داد

عقبایی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود ظاهراً شهرداری تهران صدور پروانه ساخت و ساز را به شدت کاهش داده است، گفت: به هر حال این اقدام نیز تا یک زمان مشخص جوابگوست، چرا که نمی‌تواند و باید هزینه‌های خود را با فروش تراکم تأمین کند.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.