سرمایه‌گذاری مستقیم ترکیه در ایران

بخشی از هدف‌گذاری 30 میلیارد دلاری مبادلات تجاری بین دو کشور قرار است از طریق مسکن تامین شود

0 نظر

به موجب تفاهمنامه‌ای که روز گذشته بین وزرای مسکن ایران و ترکیه به امضا رسید، دو طرف توافق کردند از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم، برنامه ساخت سریع مسکن همراه با کاهش قیمت تمام‌شده، در پروژه‌های بزرگ در حال ساخت در ایران به اجرا گذاشته شود.
در این تفاهمنامه تصریح شده است: طرفین باید جهت سرمایه‌گذاری و مشارکت شرکت‌های مهندسی و مشاور در زمینه ساختمان، مسکن و تولید انبوه مسکن با استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی صنعتی روش‌های مورد توافق را بررسی و به تصویب برسانند.
همچنین استفاده از مصالح‌ساختمانی و فناوری‌های نوین و مقرون به صرفه نیز در دستور کار کارگروه مشترک بین نمایندگان دو وزیر قرار گرفت.
در متن تفاهمنامه‌ای که وزرای مسکن ایران و ترکیه دیروز آن را امضا کردند آمده است: ترویج و گسترش ساخت و سازهای مقاوم در برابر بلایای طبیعی و فناوری‌های مقاوم سازی جهت پیشگیری از تاثیرات نامطلوب فعالیت‌های لرزه‌ای بر خانه‌ها، بهره‌‌وری انرژی در ساختمان‌ها، ساخت خانه‌های پیش ساخته و ارزان قیمت، حفاظت ساختمان‌ها در برابر آتش سوزی و حوادث باید از طریق همکاری بین دو کشور تسهیل شود.
به گزارش دنیای‌اقتصاد، مصطفی دمیر وزیر مسکن ترکیه در حاشیه امضای تفاهمنامه گفت: در هدف‌گذاری‌هایی که بین مقامات عالی ایران و ترکیه تدوین شده قرار است سطح مبادلات تجاری دو کشور به 30 میلیارد دلار در سال برسد که با توجه به آغاز همکاری گسترده با وزارت مسکن ایران و تسهیل سرمایه‌گذاری در ساخت‌وسازهای این کشور، بخش قابل زیادی از مبادلات تجاری از طریق همکاری در زمینه ساخت مسکن تحقق پیدا خواهد کرد.
دمیر همچنین تصریح کرد: شرکت‌های ساختمانی ترکیه می‌توانند بخش زیادی از پروژه یک میلیون واحدی مسکن‌مهر در ایران را با فناوری که در اختیار دارند بسازند.
علی نیکزاد وزیر مسکن کشورمان نیز در این نشست تاکید کرد: انبوه‌سازان دو کشور از طریق همکاری تحقیقاتی و آموزشی می‌توانند از تجربیات یکدیگر در امر ساختمان‌سازی استفاده کنند.
در پایان نشست دیروز، وزیر مسکن ترکیه رسما از وزیر مسکن کشورمان دعوت کرد از پروژه‌های ساختمانی کشور بازدید به عمل بیاورد.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.