سلب حق رای شهرداری در کمیسیون ماده 100

شورای شهر تهران روز گذشته بعد از چندین جلسه بحث و بررسی درباره تخلفات ساختمانی به اتفاق آرا، حق رای شهرداری در کمیسیون ماده 100 را باطل کرد. با مصوبه شورای شهر، از این به بعد نماینده فنی شهرداری می‌تواند بدون حق رای و صرفا جهت ارائه توضیح در جلسات کمیسیون ماده 100 حضور یابد

0 نظر

کمیسیون ماده 100، نهاد رسیدگی کننده به شکایات شهرداری از تخلفات در حین عملیات ساخت و ساز در شهر است.
اما گفته می‌شود این کمیسیون در برخی موارد، به جای جلوگیری از گستر ش تخلف، با دریافت جریمه از سازنده، اجازه ساخت و تکمیل را صادر کند.
شورای شهر مدتی است بر روی عملکرد کمیسیون متمرکز شده و مصوبه دیروز را نیز با همین رویکرد صادر کرد.
حسن بیادی، عضو شورای شهر در جلسه دیروز شورا در این باره گفت: شاکی اول شهرداری است که تخلف مالک را به کمیسیون ماده 100 ارائه می‌دهد، پس وقتی این شکایت به کمیسیون ارائه می‌شود به معنی اعتراض شهرداری است و دلیلی برای حضور نماینده شهرداری در جلسات این کمیسیون نیست. بیادی در ادامه تصریح کرد: شهرداران مناطق در تخلفات ساختمانی موثرند و بعضا این‌گونه تخلفات را نادیده می‌گیرند.
وی در طول بررسی طرح ساماندهی وضعیت فعالیت کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری طی سخنانی اظهار کرد: بررسی این طرح و ارائه دستورالعمل برای آن قانونی است که در پی عدم اجرای قوانین قبلی در حال انجام است؛ چرا که بخشی از تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی شهرداری صورت می‌گیرد به طور مثال زمانی که صاحب ملکی 3 طبقه اضافه می‌سازد، شهرداران نواحی باید به کمیسیون انضباطی معرفی کنند.
بیادی یادآور شد: شهرداران نواحی نیز در این رابطه متخلفند این درحالی است که هم‌اکنون صرفا مردم متخلف شناخته می‌شوند.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.