الزام مجوز آتش نشانی برای ساخت بیشتر از 6 طبقه

به منظور کاهش حوادث ناشی از گودبرداری‌های غیراصولی از این پس ساختمان‌های بالای شش طبقه و یک طبقه تجاری در فرآیند ساخت ‌و ساز ملزم هستند که از سازمان آتش نشانی مجوز دریافت کنند

0 نظر
 مهندس حاجی بیگی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در پاسخ به این که در حوادث ناشی از گودبرداری‌های غیراصولی چه سازمانی مقصر است، تصریح کرد: هیچ سازمانی مقصر نیست و فقط پیمان‌کار و مهندس ناظر باید برای جلوگیری از این گونه حوادث دقت و توجه کافی داشته باشند.
وی تاکید کرد: بدیهی است که تبعات حوادث ناشی از گودبرداری‌های غیراصولی گریبان‌گیر سازمان آتش‌نشانی خواهد شد و در این راستا برای کاهش این حوادث سازمان آتش‌نشانی مالکان ساختمان را در زمان اخذ مجوز متعهد می‌کند که مهندس ناظر بر فرآیند گودبرداری نظارت داشته باشد و در همین حال کارفرما و مهندس ناظر نیز در این فرآیند مسوول هستند.
مهندس حاجی بیگی خاطر نشان ساخت: در همین حال سازمان آتش‌نشانی ساختمان‌های بالای 6 طبقه و همچنین ساختمان‌های یک طبقه تجاری را ملزم کرده که در فرآیند ساخت و گودبرداری از سازمان آتش‌نشانی مجوز بگیرند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی افزود: در واقع مالکانی که اقدام به اخذ مجوز برای ساخت‌و ساز می‌کنند سازمان آتش‌نشانی به طور محضری تعهد مجوز ایمنی نقشه‌های ساخت را از آنها اخذ می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: البته سازمان آتش‌نشانی به فرآیند ساخت‌وساز ساختمان‌های کمتر از 6طبقه دسترسی ندارد و بخش اعظمی از حوادث مربوط به ساخت‌وساز نیز از این ساختمان‌ها نشات می‌گیرد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.