بهترین زمان اجاره خانه

بهترین زمان اجاره خانه و آپارتمان در فصل های مشخصی است که در این مقاله با جزئیات درباره آن صحبت خواهیم کرد. به این ترتیب می توانید ملک را با قیمت مناسب تری اجاره کنید.

0 نظر
با افزایش قیمت ها در بازار مسکن و هزینه های زندگی تمایل بسیاری از افراد جامعه از خرید ملک به سمت اجاره نشینی بسیار گسترش یافته است. اجاره نشینی به افراد این امکان را میدهد به صورت منعطف تری برای مدیریت هزینه ها قدم برداشته و حق انتخاب بیشتری داشته باشند. یکی از دغدغه های اجاره نشینی زمان مناسب برای اجاره خانه موردنظر است. شما چه به عنوان مالک چه به عنوان مستأجر بر اساس هدف خود باید بهترین زمان اجاره ملک را بدانید.
اگر به عنوان مالک قصد اجاره ملک خود را دارید بهترین زمان اجاره برای شما زمانی است که بیشترین تقاضا در بازار مسکن برای اجاره باشد و اگر مستأجر هستید و قصد اجاره ملک را دارید بهترین زمان اجاره مسکن برای شما زمانی است که کمترین تقاضا در بازار برای اجاره باشد.
شرایط شخصی و مالی هر فرد نقش تعین کنندهای در انتخاب بهترین زمان اجاره ملک دارد، به طور مثال شخصی که موعد قرارداد ملک مورد اجاره اش تمام شده است نمیتواند تا فصل اجاره ها صبر کند؛ بلکه باید هرچه سریعتر ملک مناسب با بودجه خود را پیدا کرده و نقل مکان کند، یا مالکی که در خرید ملک خود دارای کمبود بودجه است و برای تکمیل مبلغ خرید ملک مجبور به اجاره ملک موردنظرش است باید بدون درنظرگرفتن فصل مناسب اجاره ها ملک خود را اجاره دهد.

بهترین زمان اجاره خانه


فصل مناسب برای اجاره ملک

از گذشته ها مردم بر این باور بودند که بهترین زمان برای اجاره مسکن فصل تابستان است. در این فصل به دلیل مناسب بودن آب و هوا و فراغت فرزندان از تحصیل و داشتن وقت بیشتر بهترین زمان برای جستجوی ملک موردنظرشان است. خانواده هایی که دارای فرزند محصل هستند سعی دارند قبل از شروع فصل مدارس و دانشگاه ها ملک موردنظر را پیدا کرده تا بر اساس آن فرزند خود را در مدارس نزدیک ملک ثبت نام کرده و دغدغه ای برای جابه جایی در زمان تحصیل فرزند خود نداشته باشند.
ازاینرو، در فصل تابستان به دلیل عدم داشتن وابستگی به امور مدرسه ای، برخی افراد علاوه بر انجام فعالیتهای خارج از منزل، از این فصل برای اسباب کشی و اجاره خانه بهره میبرند.
ازاینرو باتوجه به نکاتی که ذکر شد در فصل تابستان تقاضا برای اجاره ملک بسیار زیاد و باتوجه به عرضه ملک در این فصل بیشتر مالکین بر این باورند که ملک خود را به بالاترین قیمت در این فصل میتوانند اجاره دهند، هرچند که این تفکر پر بیراه نیست، به دلیل تقاضای بالا برای اجاره ملک، مالکین میتوانند با قیمتی مناسب ملک خود را اجاره دهند.


فصل تابستان برای اجاره خانه

با شروع فصل تابستان بازار رهن و اجاره ملک رقابتی میشود. اگر بخواهیم از نظر مالکان بهترین فصل را در نظر بگیریم به دلیل جو رقابتی برای آنها بهترین زمان تابستان است، زیرا میتوانند ملک خود را با قیمت بالاتری اجاره دهند. برای مستأجرین هم به دلیل اوقات فراغت بیشتر در تابستان زمان بیشتری برای جستجوی ملک دارند و گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند. بازار داغ رهن و اجاره بیشتر از خردادماه با پایان فصل تحصیلی شروع میشود و تا شهریورماه ادامه دارد. در این فصل برای مستأجرین به دلیل آب و هوای تابستانی جابه جایی و اسباب کشی بسیار مطلوبتر است.

بهترین زمان اجاره ملک


فصل زمستان برای اجاره خانه

فصل زمستان از لحاظ قیمت مناسبترین فصل برای اجاره ملک است. در این فصل بیشتر زوج های جوانی که بدون فرزند هستند به دلیل نداشتن دغدغه فصل مدارس از این فرصت استفاده کرده و از بین ملکهایی که برای اجاره موجود است میتوانند با بیشترین تخفیف بهترین انتخاب را داشته باشند. در این فصل مالکین به دلیل تقاضای کمتر برای اجاره، در مورد قیمت ها بسیار منعطف تر عمل میکنند، لذا مستأجرانی که به دنبال ملک هستند با آرامش بیشتری بدون استرس رقابت میتوانند ملک دلخواه خود را داشته باشند. در فصل تابستان به دلیل تقاضای بالا هم قدرت تخفیف گرفتن کمتر میشود و همچنین برای انتخاب ملک دلخواه فرصت کمتری برای تصمیم گیری دارید؛ زیرا اگر زمان تصمیم گیری مدتی طول بکشد ممکن است ملک دلخواه شما از آن مستأجر دیگری شود.



سوالات متداول

• تفاوت مبلغ رهن و اجارهها در تابستان با زمستان چند درصد است؟

طی گزارش ها میدانی از آژانس های املاک میزان تفاوت مبلغ اجاره ها در نیمه اول با نیمه دوم سال حدوداً ۵ % میباشد. این در صورتی است که در این گزارش ها آمار دقیقی از میزان تخفیفی که مالکین در زمان قرارداد برای مستأجرین در نظر میگیرند اشارهای نشده. در گزارشاتی که مرکز آمار ایران و بانک مرکزی از بازار مسکن در هر ماه اعلام میکردند میتوان تفاوت میانگین قیمت اجاره ها در نیمه اول سال با نیمه دوم سال را بازدید کرد و از گزارشها رسمی به نتیجه مطلوب رسید.

• برای اجاره روزانه بهترین زمان چه موقع است؟

اجاره های روزانه بیشتر برای ملک های مبله و در شهرهای توریست پذیر موجود است. این ملکها به دلیل اینکه بیشتر جاذبه گردشگری دارند در فصلهای تابستان و در زمان تعطیلات به دلیل تقاضای بیشتر در قیمتهایی بالاتری ارائه میشوند؛ لذا اجاره روزانه ملکهای مبله نیز در ایام غیرتعطیل و در فصل پاییز و زمستان قیمت مناسبتری دارند.


منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.