آشفته بازار معاملات مسکن در روزهای پایانی سال

0 نظر
در دهه های گذشته قیمت مسکن نسبت به تغییرات بازار اقتصادی برای خرید آپارتمان دیرتر واکنش میداد، ولی در نهایت اخبار مسکن نشان از همسو شدن این بازار با دیگر بازار های اقتصادی میداد ولی با صرف زمان بیشتری، اما امروز اثر روانی افسارگسیختگی افزایش ارز به بازار مسکن هم سرایت کرده و فروشندگان ملک از فروش ملک خود سرباز زده و آن را به زمان دیگری موکول کرده و یا برخی از فروشندگان تحت تاثیر بازار ارز قیمت واحد های خود را برای فروش به دلار اعلام میکنند. در این میان متقاضیان خرید ملک که بعداز سال ها تلاش و زحمت مبلغی را برای خرید مسکن به نقدینگی رساندند و تمام سعی خود را دارند تا در بازار شب عید بتوانند واحدی را برای مصرف خود نه برای سرمایه گذاری خریداری کنند، دچار سردرگمی و دلواپسی از نبود ملک مورد نظرشان و کم ارزش شدن سرمایه شان در این بازار اقتصادی شده اند. 

نمودار پایین آخرین آمار قیمت پیشنهادی فروش مالکان آپارتمان های مسکونی در مناطق نیمه شمالی تهران (مناطق 1 تا 8 و 13 شهرداری ) را نشان میدهد.



و نمودار پایین آخرین میانگین قیمت جستجوهای متقاضیان خرید آپارتمان در مناطق نیمه شمالی تهران (منطقه 1تا8 و 13 شهرداری ) در سامانه ایران فایل تا اسفندماه را نشان میدهد که معرف بودجه حدودی آن خریداران می باشد.




مقایسه دو نمودار نشان از اختلاف زیاد قیمت بین تقاضا و عرضه در بازار مسکن میدهد ، میانگین قیمتی که متقاضیان خرید مسکن در نیمه شمالی قصد خرید دارند بین 30 تا حدودا 45 میلیون تومان است این در حالی است که فروشندگان این منطقه میانگین قیمت واحد های فروش را به نزدیک 90 میلیون تومان رسانده اند.
امید است که با ثبات در بازار ارز ، آرامش و ثبات به بازار مسکن برگشته و شوک ایجاد شده در این بازار را التیام بخشد.

منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.