خبرخوب برای مهاجرین معکوس از شهرها به روستاها

زمین های روستایی با متراژ 500 متر به شکل اجاره 99 ساله به متقاضیانی که آمادگی مهاجرت از شهرها به روستاها را دارند اختصاص داده میشود

0 نظر
با توجه به تورم بالا در بازار مسکن و ناتوانی در خرید خانه در تهران و شهرستان ها خیلی از شهروندان تصمیم به مهاجرت به شهرهای کوچک و روستاها گرفته اند. از این رو بنیاد مسکن انقلاب از این تصمیم استقبال کرده و برای افرادی که قصد مهاجرت به روستاها را دارند زمین هایی با متراژ 500 متر با اجاره 99 ساله اختصاص میدهد.
احمد خادمیان، سرپرست دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: مقرر شده است تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها قطعات زمین ۵۰۰ متری آماده و برای متقاضیانی که آمادگی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را دارند تخصیص بدهد. اراضی ۵۰۰ متری به شکل اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌شود. برای انجام این کار نیز مقرر شد تا طرح‌های هادی روستاها بازنگری شود و محدوده روستاها باز شود تا خود مردم هم اگر زمین دارند در روستاها ساخت و ساز انجام بدهند که همه این موارد در چارچوب قوانین انجام خواهد شد.
ایشان تاکید کردند: برای تامین زمین طرح‌های نهضت ملی و طرح‌های حمایتی مسکن مقرر شد تا موضوع الحاق اراضی به محدوده شهرها سرعت یابد. در تمامی شهرها الحاق به محدوده در دستور کار قرار گرفت. بر اساس سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است تا زمین به صورت قطعات ۲۵۰ متری در مناطقی که زمین وجود دارد واگذار و به شکل یک طبقه حیاط دار احداث شود.
خادمیان همچنین در خصوص مسکن مهر گفتند:در مجموع حدود ۱۹۰ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی نشده در اقصی نقاط کشور وجود دارد این واحدهای باقیمانده به صورت ویژه باید تعیین تکلیف شوند. پیش‌تر این عدد معادل ۲۵۰ هزار واحد در ابتدای دولت سیزدهم بوده است که هم اکنون بعد از چندماه این رقم به۱۹۰ هزار واحد رسیده است و با تاکید وزیر راه و شهرسازی ، ادارات تابعه مکلف به تعیین تکلیف و فروش اقساطی واحدهای باقیمانده هستند. در گذشته تکمیل واحدهای مسکونی مهر بدون معارض در برنامه بود که این موضوع در دولت سیزدهم تغییر یافت و مقرر شد تا تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر تکمیل شوند و  فروش اقساطی به اتمام برسد.
وی تصریح کرد: سیاست دولت این است که همان مسکن مهرهایی که زمین آنها فروش رفته و به خودمالک تبدیل شده باید به اتمام برسد. زیرا آن واحدها نیز از تسهیلات مسکن مهر استفاده کرده اند و وام مسکن مهر نیز از محل خط اعتباری بانک مرکزی بوده است که این اقساط باید به صندوق ملی مسکن برگردد و برای طرح های حمایتی بخش مسکن مورد استفاده قرار بگیرد.


منبع خبر : پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.