خانه های 2 میلیاردی در تهران

آیا با بودجه 2 میلیارد تومان برای خرید خانه در تهران می توان اقدام کرد؟

0 نظر
اگر قصد خرید خانه در تهران با بودجه دو میلیارد تومانی را دارید باید به متغیر های زیادی توجه داشت اما برخی از افراد درهمان ابتدا منصرف شده و با این مبلغ بدنبال رهن خانه در تهران میگردند. 
قیمت مسکن در هر یک از مناطق و محله‌های تهران متفاوت بوده و این تفاوت قیمت از شمال تا جنوب گاهی به ده برابر و یا حتی بیشتر نیز می‌رسد .
 متراژ، محله، سن بنا و… از جمله عوامل مهم برای انتخاب واحد مناسب تلقی می‌شود. برای مثال در برخی محله‌هایی که قیمت مسکن در آن پایین‌تر است، امکان خرید واحدهای بزرگ‌تر وجود دارد و یا در محله‌هایی که قیمت مسکن در آن در بازه متوسطی قرار دارد، می‌توان واحدهایی کوچک‌تر با سال ساخت بیشتر خریداری کرد.
اگر بودجه محدودی برای خرید خانه در تهران دارید نگران نباشید حتما پیدا میشود فقط براساس متراژ و ویژگی ها شما انتخاب میکنید کدام منطقه برایتان  الویت دارد. باید توجه کنید که می توانید آپارتمان های نقلی با متراژ تا 50 متر را در برخی مناطق و محله های پایتخت بیابید که دارای تمامی امکانات مفید از جمله پارکینگ و آسانسور و ... میباشند که دارای سن بنا کمتر از 5 سال هستند . از جمله این مناطق میتوان به محله های شرق تهران از جمله پیروزی ، تهرانپارس ، وحیدیه ، خواجه نظام و ، ... که قیمت مناسبی دارند اشاره کرد. شما میتوانید در محله های جنوبی نیز آپارتمان هایی با متراژ بیشتر و با امکانات کاملی انتخاب کنید که از نظر قیمت هر مترمربع کمتر از مناطق شمالی شهر باشند.
اگر متراژ واحد برایتان اهمیت چندانی ندارد، محدودیت کمتری در انتخاب محله، برای خرید مسکن با این بودجه خواهید داشت. برخی افراد در خرید مسکن به محله توجه زیادی دارند و ترجیح می‌دهند واحدی کوچک با امکانات محدودتر اما در محله‌ای که در مناطق شمالی شهر قرار دارد، خریداری کنند.
لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام شده طی یک ماه اخیر بر اساس آمار بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر آپارتمان در تهران به ۴۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان رسیده که بیشترین قیمت هر متر آپارتمان حدودا ۸۸ میلیون تومان مربوط به منطقه یک شهرداری و کمترین آن حدودا ۲۱ میلیون در منطقه ۱۹ شهرداری بوده است. براساس این گزارشات نیز مشخص است که با این مبلغ یک اپارتمان حدودا 50 متری خیلی راحت قابل خریدن میباشد و در مناطق 10 و 18 و 19 با متراژ بالاتر در دسترس میباشد.



جدول پایین نمونه‌ای از فروش‌های آپارتمان‌های ۲ میلیارد تومانی در مناطق نیمه شمالی تهران است که در چند روز اخیر آگهی شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.


با بررسي قيمت مسكن در بسياري از مناطق تهران، متوجه مي‌شويم كه امكان خريد مسكن حتي با متراژ كمتر و سن بيشتر با اين بودجه در آنها وجود دارد؛ ولي اخيرا واحدهاي زيادي در اين بودجه عرضه نمي‌شود و علت آن احتمالا به عدم ثبات قيمت مسكن و تورم موجود و همچنين دست نگه داشتن فروشندگان براي فروش واحد باز مي‌گردد.


منبع خبر : ایران فایل

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.