تصمیم شورای شهر برای افزایش عوارض ساخت وساز

مطابق با تصمیم شورای‌شهر تهران، بهای عوارض طرح ترافیک معادل ۲۵‌درصد و بهای عوارض ساخت‌وساز معادل ۵۰‌درصد برای سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌جاری افزایش پیدا خواهد کرد

0 نظر
محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای‌شهر تهران درباره افزایش بهای عوارض طرح ترافیک گفت: نرخ پایه عوارض برای سال آینده از سوی شهرداری ۲۰‌درصد در نظر گرفته شده بود که کمیسیون‌های تخصصی این نرخ را به ۲۵‌درصد افزایش دادند. بر این اساس نرخ پایه عوارض از ۲۸ هزار و ۸۰۰ به ۳۵ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
همچنین محمدسالاری رئیس کمیسیون شهرسازی نیز درباره علت افزایش بهای عوارض ساخت‌وساز گفت: با تصویب این لایحه تعیین عوارض ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی همه املاک در تهران، دریافت عوارض عادلانه می‌شود. وی افزود: باید عوارضی را بگذاریم که سقفش رقمی باشد که از محل آن بتوان سرانه‌های محله‌های غیربرخوردار را تامین کرد، مشروط بر اینکه یک حساب جداگانه ایجاد شود و این عوارض الزاما به‌حساب شهرداری واریز شود.
این عضو شورای‌شهر تهران ادامه داد: هرچند افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن شهرداری را ملزم به افزایش ۲۵۵‌درصدی عوارض کرده است اما در مجموع بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که عوارض به میزان ۵۰‌درصد به‌صورت میانگین افزایش یابد که به‌نظرم این موضوع بسیار حائزاهمیت است.
سالاری تصریح کرد: برخی از املاک در مجاورت پارک‌ها قرار گرفته و این املاک نمی‌توانند پنجره‌ای به سمت این فضا داشته باشند و بر همین اساس شهرداری تهران از شورا تقاضا کرده که این ساختمان‌ها بتوانند دسترسی به پنجره به بوستان‌ها و فضای سبز داشته باشند. در نهایت هر دو این لوایح با اکثریت آرای اعضای شورای‌شهر تهران به تصویب رسید.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.