تمام معاملات املاک و مستغلات ثبت رسمی می شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام معاملات باید در سامانه املاک و مستغلات ثبت شود و کد رهگیری دریافت کنند. یک تبصره هم برای مواردی که خارج از بنگاه ثبت می‌شود در نظرگرفته شده تا آن ها نیز کد رهگیری دریافت کنند

0 نظر
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه کاری بین شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ شرایط اجاره بهای مسکن گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا در اردیبهشت ماه مصوبه ای داشت که اساس آن به دلیل شیوع کرونا اجاره‌های سال گذشته به مدت دو ماه با شرایط قبلی تمدید شود. امروز این ستاد مصوبه دیگری ابلاغ کرد که بر اساس آن قراردادها تا سه ماه بعد از پایان شرایط کرونا که وزارت راه آن را اعلام خواهد کرد، تمدید شود.

او افزود: بر این اساس در شهر تهران حداکثر افزایش اجاره‌بها  ۲۵ درصد، در کلانشهرها ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد خواهد بود.

 اسلامی با اشاره به این که در این مصوبه چند تبصره وجود دارد، گفت: اولین تبصره این است که چنانچه مستاجری تکالیف خودش را انجام ندهد و دادگاه حکمی را صادر کرده باشد، مستاجر موظف است ظرف ۲ ماه واحد را تخلیه کند. علاوه بر این چنانچه مالکی به شکل رسمی ملک‌اش را در این مدت فروخته باشد، مستاجر موظف است ظرف دو ماه نسبت به تخلیه ملک اقدام کند.

اسلامی افزود: نکته سوم  این است که تمام معاملات باید در سامانه املاک و مستقلات ثبت شود و کد رهگیری دریافت کند. یک تبصره هم برای مواردی که خارج از بنگاه ثبت می‌شود در نظرگرفته شده تا آن‌ها نیز کد رهگیری دریافت کنند بنابراین از امروز تمام معاملات املاک و مستغلات باید ثبت رسمی شوند و کد رهگیری دریافت کنند.

او درباره بسته حمایتی نیز گفت: این بسته حمایتی در مراحل بعدی در ستاد ملی کرونا تصویب خواهد شد. این شامل بسته رونق تولید و عرضه مسکن است  که حمایت و  پشتیبانی از مستاجران نیز در آن دیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مصوبه ستاد ملی کرونا برای همه لازم الااجراست . اکنون شرایط خاصی در کشور حکمفرماست و متاسفانه قیمت هایی که اکنون در حوزه مسکن و اجاره مطرح و در برخی سایت‌ها نیز درج شده، التهاب آفرین بوده است.  تنظیم‌گری مقرراتی برای این است که به جامعه آرامش بدهد تا مالک و مستاجر بتوانند در یک شرایط آرامش به هم به تفاهم برسند. همچنین اگر مالک بخواهد از یک سقف تعیین شده اجاره بیشتری بگیرد، دادگاه حکم به تخلیه نمی دهد.

مسکن ۲۵ متری را تایید نمی کنم

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا از ساخت خانه‌های ۲۵ متری حمایت می کنید، تصریح کرد: در وزارت راه و شهرسازی چنین طرحی وجود ندارد و طبق الگوی جامع مسکن کمترین متراژ مسکن ۷۵ متر است و اصلا این مورد را تایید نمی کنم.

وی درپاسخ به سوال دیگری در خصوص اجاره پشت بام‌ها به کارگران گفت: بعید می دانم چنین چیزی وجود داشته باشد و از این دست اخبار ضد انقلابی در فضای مجازی زیاد است، همچنین اسکان دو خانوار در یک مسکن نیز به هیچ عنوان صحت ندارد.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.