شاخص قیمت مصالح ساختمانی در زمستان پارسال

شاخص قیمت مصالح ساختمانی طی سه ماه پایانی سال ۹۷ نسبت به فصل پاییز با رشد ۷/ ۷ درصدی مواجه شد اما با این حال در فصل گذشته قیمت چند گروه از مصالح ساختمانی نسبت به پاییز افت کرده است

0 نظر


به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل زمستان سال گذشته به عدد ۴/ ۳۵۶ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل از آن (۳۳۱)، معادل ۷/ ۷ درصد و نسبت به شاخص فصل مشابه سال ۹۶ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. شاخص قیمت مصالح ساختمانی در فصل زمستان سال ۹۶ طبق اعلام مرکز آمار ۱/ ۲۲۳واحد بوده است. بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت مصالح ساختمانی حاکی از این است که میانگین این شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان سال ۹۷ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به زمستان سال قبل از آن (۹۶) معادل ۸/ ۴۷ درصد رشد کرده است.

در فصل زمستان سال١٣٩٧ شاخص قیمت گروه «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل در و پنجره و نرده» با ۴/ ۲۰ درصد تغییرات نسبت به فصل قبل بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشته است. گروه «چوب» با ۲/ ۱۴ درصد افزایش و گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ۸/ ۹ درصد افزایش، به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران داشته‌اند. همچنین در این فصل از بین تمام گروه‌ها، گروه «شیشه» با ۵/ ۵درصد، گروه «شیرآلات بهداشتی» با ۲/ ۳ درصد، گروه «ایزوگام و قیر و گونی و آسفالت» با ۱/ ۱ درصد، گروه «یراق‌آلات در و پنجره» با ۲۶/ ۰ درصد و گروه « گچ و گچ‌کاری» با ۷/ ۰ درصد به ترتیب بیشترین درصد کاهش شاخص قیمت نسبت به فصل پاییز ۹۷ را به خود اختصاص داده‌اند. گروه «خدمات» در فصل مورد بررسی بدون تغییر بوده است.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.