صدور سیستمی پروانه ساختمانی تا پایان امسال

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به وعده شهردار تهران برای صدور سیستمی پروانه‌های ساختمانی تا پایان سال جاری، گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم برای این موضوع، به نظر می‌رسد تحقق این وعده به سال آتی موکول شود

0 نظر
محمد سالاری با اشاره به جلسه چند روز پیش شهردار تهران و تعدادی از اعضای شورای شهر با نخبگان مدیریت شهری درخصوص هوشمندسازی اظهار کرد: در آن جلسه آقای افشانی قول داد که این کار تا پایان سال عملی شود. البته به زعم من این اقدام تا آخر سال عملی نمی‌شود چراکه هنوز زیرساخت‌ها فراهم نیست، توافقات کامل نشده و تکالیف طرح تفصیلی هم مانده است.
او ادامه داد: من فکر می‌کنم اگر اهتمام شهرداری باشد،‌ این مهم در سال دوم فعالیت شورای شهر پنجم عملیاتی خواهد شد. سالاری به نتایج تغییر روند صدور مجوزهای ساختمانی اشاره کرد و گفت: با این اقدام، همزمان صدور پروانه و گواهی‌ها بسیار کاهش می‌یابد و در کنار آن نیز یک شفاف‌سازی به تمام معنا صورت خواهد گرفت و نهایتا فساد و رانت قابل توجه در این حوزه نیز کاهش خواهد یافت و این موضوع باید آنقدر مطرح شود تا تبدیل به مطالبه افکار عمومی و تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی شود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.