اجرای مسکن اجتماعی برای دو دهک پایین جامعه

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه اصلی دولت در طرح مسکن اجتماعی، تامین مسکن مورد نیاز برای دو دهک پایین جامعه است و قرار است در این طرح سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای قشر آسیب‌پذیر حامعه ساخته شود

0 نظر
حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اجرای طرح مسکن حمایتی با حمایت دولت ۴ دهک بعدی جامعه صاحب خانه می‌شوند، گفت: در این زمینه ۴ گروه جامعه از جمله خانه اولی‌ها که فاقد مسکن هستند به پشتوانه پس‌انداز و دریافت تسهیلات، صاحب خانه می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا اواخر هفته گذشته بیش از ۱۶۵ هزار نفر در صندوق پس انداز خانه یکم سپرده گذاری کرده اند تا با استفاده از تسهیلات بانک مسکن با سود ۸ و ۹.۵ درصد صاحب خانه شوند.

وی با اشاره به سیاست‌های مسکن در ۳۰ سال گذشته اظهارداشت: در ۳۰ سال گذشته مبنای سیاست‌های مسکن در ایران ساخت مسکن توسط مردم بود و در این مدت متوسط سرمایه گذاری های دولت در این بخش بین ۳ تا ۵ درصد بوده است.

مظاهریان به ایرنا گفت: با اتمام پروژه مسکن مهر، طرح مسکن اجتماعی و حمایتی در کشور آغاز می شود و در پنج سال آینده دولت در نظر دارد ۵۰۰ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد در کشور احداث کند.

گفتنی است، طرح مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی با مصوبه دوم اسفند‌ماه سال گذشته هیات‌دولت در کشور آغاز شده و مکاتبات لازم برای تامین اعتبار موردنیاز برای پرداخت تسهیلات بانکی این طرح به بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شده است.

برای اجرایی شدن این طرح قرار است ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض اختصاص یابد که متعاقب آن بنیاد مسکن در این طرح ساخت تعداد ۱۰ هزار مسکن حمایتی، خرید ۲۰ هزار مسکن حمایتی و کمک بلاعوض برای خرید ۵ هزار واحد مسکن بدون متقاضی را در سال ۹۶ در دستور کار خود قرار می‌دهد.

در این طرح ملی ساخت ۱۰ هزار مسکن استیجاری، پرداخت ۱۵ هزار تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی، پرداخت ۱۵ هزار کمک اجاره بها در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر و ۲۰ هزار در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر از برنامه های دولت است، ضمن این که در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی برای ۵ هزار واحد مسکن نیز تسهیلات قرض الحسنه ودیعه در نظر گرفته شده است.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.