دارندگان حساب مسکن جوانان در مدت ۶ ماه وام ۴۰ میلیونی می‌گیرند

مدیرعامل بانک مسکن گفت: دارندگان حساب مسکن جوانان در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده در صندوق پس‌انداز مسکن یکم می‌توانند منابع خود را به این صندوق منتقل کرده و تا ۶ ماه بعد وام ۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن دریافت کنند

0 نظر
محمدهاشم بت‌شکن در خصوص شرایط انتقال حساب سپرده مسکن جوانان به حساب پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن اظهار کرد: تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مرتبط با صندوق پس‌انداز مسکن یکم، تسهیلاتی بلندمدت بوده و سپرده‌گذار پس از یک سال می‌تواند تسهیلات دریافت کند. برای آنکه این نوع حساب زودتر به نتیجه برسد، تدبیری کردیم که دارندگان حساب پس‌اندازمسکن جوانان هم به شرط آنکه حداقل شرایط صندوق یکم را دارا باشند و با فرض افتتاح حساب صندوق یکم، بتوانند ظرف ۶ ماه و در همین امسال از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: این طرح در همین سال جاری اثر خود را نشان خواهد داد؛ ‌به عبارت دیگر می‌خواهیم با این کار افرادی را که زودتر حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم افتتاح کرده‌اند تشویق کنیم.

وی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون حساب پس‌انداز مسکن جوانان در بانک مسکن تأکید کرد: همه این دارندگان حساب مسکن جوانان قطعا مشمول دریافت تسهیلات مرتبط با صندوق پس‌انداز مسکن یکم نخواهند بود و باید پیش از اقدام به دریافت تسهیلات، به حداقلی از شرایط مذکور در این صندوق رسیده باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی همکاری بانک مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن در قالب تبدیل زمین‌های در اختیار این سازمان به صندوق‌های زمین و ساختمان را یادآور شد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ابزار صندوق زمین و ساختمان با هدف انبوه‌سازی مسکن برای اقشار متوسط و میان‌درآمد برنامه‌ریزی شده است؛ بانک در این برنامه، نقش مدیریت تاسیس صندوق زمین و ساختمان را بر عهده دارد و آورده سازمان ملی زمین و مسکن، زمین است؛ همچنین نقش بانک مسکن جمع‌آوری و مدیریت پول از بازار سرمایه خواهد بود. این راهکار می‌تواند پشتوانه بودن زمین دولتی برای تامین مالی ساخت مسکن را به صورت عملی نشان دهد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان ملی زمین و مسکن برای اجرای این همکاری در خصوص زمان نهایی شدن برنامه مشترک بانک مسکن و سازمان مذکور گفت: منتظر اعلام موافقت نهایی سازمان ملی زمین و مسکن هستیم تا فرآیند تبدیل زمین‌های دولتی به صندوق زمین و ساختمان آغاز شود.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.