حق کمیسیون اجاره‌ خانه ثابت ماند

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از ثابت ماندن نرخ کمیسون مشاوران املاک برای عقد قراردادهای اجاره خانه خبرداد

0 نظر
مصطفی قلی‌خسروی درباره میزان کمیسون قراردادهای مسکن در سال جاری گفت: نرخ کمیسیون بنگاه‌های املاک برای تنظیم قرارداد اجاره‌ خانه همچون قبل است و به میزان یک چهارم مبلغ اجاره‌ یک ماه از مؤجر و یک چهارم مبلغ اجاره‌ یک ماه از مستاجر دریافت می‌شود.
 
وی افزود: امسال به مشاوران املاک سراسر کشور اعلام شده که برای تمدید قراردادهای اجاره‌نامه میان مؤجر و مستأجر،‌ قیمتی را تعیین نکنند و میزان پرداخت کمیسیون تمدید اجاره‌نامه را به عهده مردم بگذارند.
 
وی در پاسخ به اینکه در صورت تخلف بنگاه‌ها و سودجویی از دریافت مبالغ بیشتر در این زمینه اظهارکرد: تخلفات مشاوران املاک و همه‌ فعالیت‌های آن‌ها در اتحادیه رسیدگی می‌شود و در صورت تخلف و فعالیت غیرقانونی با همکاری نیروی انتظامی با بنگاه مربوطه برخورد خواهد شد یا در صورت تخلف‌های متعدد و زیاد، بنگاه تعطیل می‌شود.
 
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با تاکید بر فعال‌سازی صنعت اجاره در شهرهای بزرگ اظهار کرد: در صورت فعال‌سازی صنعت اجاره از سوی دولت و سرمایه‌گذاران، قیمت مسکن و اجاره‌ بها درهر محله‌ تنظیم می‌شود.
 
خسروی به اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: مالیات از خانه‌های خالی در همه کشورها مرسوم است چراکه مانع هرگونه تخلف در معاملات می‌شود.
 
به گفته وی در معاملات چهارسال گذشته به طرفین قرارداد، کد رهگیری داده شده که شرایط واحد مسکونی را مشخص می‌کند.

منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.