ضوابط جديد اجاره آپارتمان به مجردها

براساس ابلاغيه جديد اتحاديه مشاوران املاک، اجاره آپارتمان به مجردها توسط مشاوران املاک کنترل خواهد شد

0 نظر

 اجاره آپارتمان مسکوني به متقاضيان مجرد از اين به بعد براساس ضوابط جديدي که براي بنگاه‌هاي مسکن تدوين شده، انجام مي‌شود.
مشاوران املاک از ديروز موظف شدند قبل از تنظيم قرارداد اجاره، بعد خانوار متقاضي را براساس کارت ملي و شناسنامه مشخص کنند و در صورت مجرد بودن مستاجر او را مکلف به تکميل فرم مخصوص مستاجران مجرد کنند.
در اين فرم بايد محل قبلي سکونت فرد مجرد، سوابق شغلي، مشخصات منزل پدري و همچنين مشخصات همراهان احتمالي مستاجر قيد شود ضمن اينکه مشاور املاک موظف است بعد از تنظيم فرم مخصوص مستاجر مجرد، اصل مدارک شخصي فرد را رويت کند.
به گزارش دنياي‌اقتصاد براساس ضوابط جديد، پيش‌شرط اجاره آپارتمان به مجردها ارائه مدرک مستند از طرف فرد مجرد مبني بر علت تصميم به زندگي مجردي است به طوري‌که بنگاه‌هاي مسکن بايد يکي از مدارک شامل اشتغال به تحصيل در دانشگاه، اشتغال به کار، کارت محل کار يا جواز کسب را از فرد مجرد دريافت و آن را با مهر بنگاه تاييد کنند. اين مدارک مي‌تواند علت اجاره‌نشيني مجردي متقاضيان را روشن کند.
طبق آنچه اتحاديه کشوري مشاوران املاک براي بنگاه‌هاي مسکن تعيين کرده، عواقب غيرواقعي بودن مدارک مستاجران مجرد برعهده مسوول آژانس املاک خواهد بود.اتحاديه کشوري مشاوران املاک با ارسال فرم‌هاي مخصوص مستاجران مجرد، مسووليت استفاده درست از آپارتمان‌هايي که به مجردها اجاره داده مي‌شود را به بنگاه‌هاي املاک سپرده است.بر اين اساس چنانچه فرد مجرد، همراه داشته باشد موظف است در هنگام تسليم اصل مدارک، مشخصات و مدارک مربوط به همراهان را نيز در اختيار آژانس قرار دهد.
فرد مجرد همچنين موظف است سوابق شغل قبلي به همراه آدرس و مشخصات محل قبلي که در آن مستاجر بوده را نيز در فرم مخصوص قيد کند. نام مالکان –موجران- قبلي نيز الزامي است.
به گزارش دنياي‌اقتصاد کليه مشاوران املاک موظفند تمامي قراردادهاي تنظيمي با افراد مجرد را که به ثبت مي‌رسانند به اتحاديه ارسال کنند و در صورت عدم همکاري آژانس‌هاي مربوطه، تخلف محسوب مي‌شود و پيگرد قانون دارد.
اتحاديه مشاوران املاک، بنگاه‌ها را در قالب شرح وظايف جديد موظف به احراز مالکيت و احراز هويت متعاملان کرده و مشاوران موظفند در هنگام تنظيم قرارداد، تصوير کليه اوراق شامل کارت ملي، شناسنامه، اسناد و چک‌ها و تعهدات متعاملان را ضميمه نسخه سوم قرارداد کرده و حداقل به مدت 5 سال آنها را حفظ و بايگاني کنند.
اين فرم در سامانه www.iranamlaak.ir موجود است.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.

تمامی كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است
برداشت هر نوع اطلاعات آماری، اقتصادی و خبری از سایت ایران فایل به منظور چاپ و انتشار در رسانه های خبری دیداری و نوشتاری، صرفا با ذکر منبع مجاز بوده و بلا مانع است در غیر این صورت کپی غیر مجاز مطالب، بخصوص فایل های فروش و اجاره ملک پیگرد حقوقی خواهد داشت
 Copyright 2015 All rights reserved, Iran File - Powered by Iran File