دریافت عوارض جدید از املاک تهران رای آورد

لایحه تعیین ضوابط مالی و اصلاح نحوه دریافت عوارض از املاک شهری در اجرای طرح‌های تفصیلی جدید در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید

0 نظر
براساس ماده اول این لایحه، شهرداری تهران موظف شد همزمان با اجرای طرح‌های تفصیلی مناطق شهری، جزئیات پهنه‌بندی برخی مناطق که مشمول این قانون می‌شوند را حداکثر تا انتهای اردیبهشت‌ماه سال آینده برای طی مراحل قانونی به شورای شهر ارائه کند.
بر اساس این مصوبه شهرداری باید ضمن عدم‌دریافت عوارض تغییر کاربری و پذیره، نسبت به دریافت عوارض امتیاز کاربرد پهنه‌بندی و سایر عوارض قانونی مانند عوارض زیربنا، عوارض ایمنی، عوارض پیش آمدگی (در صورت تعلق) عوارض مازاد تراکم صرفا جهت صدور گواهی پایان ساختمان (در مواقع تثبیت) با رعایت تهیه و تدوین آیین نامه اجرایی مفاد این مصوبه اقدام کند.
از سوی دیگر، شهرداری تهران می‌بایست در ضوابط و مفاد پروانه ساخت و گواهی پایان ساختمان جهت اجرای مفاد این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات موضوعه بازنگری داشته باشد.
ماده دوم این مصوبه تصریح می‌کند مالکینی که در اجرای ضوابط طرح‌های تفصیلی جدید املاکشان تغییر وضعیت یافته و ارزش بیشتری پیدا کرده است باید بر اساس امتیاز کاربری در پهنه‌بندی تعیین شده در زمان دریافت پروانه ساخت مبلغی را به حساب بانکی مخصوصی که شهرداری در نظر گرفته واریز کنند و شهرداری نیز از این بودجه برای تملک اراضی واقع در پروژه‌های عمرانی خود در آینده استفاده خواهد کرد.
براساس ماده سوم این لایحه، نیز از زمان اجرای مفاد این مصوبه کلیه مفاد مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر تهران که مغایر با مفاد این مصوبه هستند، لغو می‌شود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.