خدمات به مالکان و مستاجران فاقد کد رهگیری ممنوع می شود

مشاور فناوری اطلاعات وزیر بازرگانی گفت : هرگونه خدمات در خصوص آب ،برق ؛گاز،تلفن ،مفاصا حساب مالیاتی و نظایر آن به مالکان ،مستاجران و یا وکلایی که تاریخ قرارداد آنها پس از پایان دی ماه 87 و فاقد کد رهگیری باشد ،خودداری می شود

0 نظر
فریدون احمدی ،مشاور وزیر بازرگانی و مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر در ساختمان اتحادیه مشاورین املاک در بین خبرنگاران گفت :طرح ساماندهی املاک و مستغلات در حال حاضر 90 درصد اجرایی شده است که در ادامه تا پایان دی ماه اجرای طرح ساماندهی املاک و مستغلات به نقطه صد در صد اجرایی می رسد .
مشاور وزیر با تاکید به اینکه وزیران عضو کارگروه موضوع بند الف تصویب نامه ای به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی و با رعایت تصویب نامه یاد شده تصویب شده است گفت : در راستای ساماندهی بازار زمین و مسکن و به منظور جمع اوری و یکپارچه سازی اطلاعات املاک و مستغلات و صدور شناسنامه هوشمند ،سامانه املاک و مستغلات در کشور تشکیل می شود .
وی تاکید کرد : وزارتخانه های بازرگانی،مسکن و شهرسازی ،امور اقتصادی و دارایی ،نفت ، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری و وزارت کشور که عضو کارگروه موضوع بند الف می باشند موظف هستند در خصوص هر گونه خدمات به مالکان و مستاجران و یا وکلایی که تا تاریخ قراد داد آنها پس از پایان دی ماه 87 و فاقد کد رهگیری باشد ،خودداری شود .
احمدی با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی موظف است امکان استعلام کدهای رهگیری به صورت و بر خط توسط دستگاههای یاد شده را فراهم نماید .
وی ادامه داد : طبق مفاد و تبصره های این بند که به تایید وزیران و ریاست جمهور تهیه شده است ،کلیه دفاتر مشاورین املاک موظفند از تاریخ اتصال به سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات تمامی معاملات را در سامانه مذکور ثبت نموده و کد رهگیری به آنها تخصیص دهند .
مشاور وزیر با تاکید بر ماده 6 این مصوبه گفت : کلیه ادارات امور مالیاتی موظفند در فرایند استعلام دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال رسمی ملک ،کد رهگیری ثبت معامله مذکور در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور را مطالبه نمایند .
احمدی مشاور وزیر بازرگانی در پایان افزود : تا امروز 8 هزار قرارداد در سامانه املاک ثبت شده و این رقم پیگیری و توجه به اجرای این طرح را نشان می دهد.

منبع خبر : خبرگزاری ایسکانیوز

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.