کد رهگیری پستی هم صادر می‌شود

تمامی دفاتر پستی سراسر کشور به این سامانه پیوند داده شده‌اند به نحوی که قراردادی با شرکت پست ایران منعقد شده است تا در قالب آن تمامی 584 دفتر پستی سراسر کشور خود را برای اتصال به این سامانه تجهیز کنند

0 نظر
این اقدام بر مبنای آن صورت گرفته است که چنانچه هریک از مشاوران املاک سراسر کشور به مشکلی برای ثبت قراردادهای خود در سامانه طرح جامع املاک و مستغلات برخورد کردند با مراجعه به این دفاتر بتوانند نیاز خود را در ثبت معاملات برطرف سازند.
نکته: به نظر می‌رسد این اقدام جدید همچون اصل طرح کد رهگیری حاوی ابهامات و نواقص عمده‌ای است. ضمن اینکه هدفی که از اتصال شرکت پست به سامانه کد رهگیری در نظر گرفته شده به این صورت قابل نقد است:
«فراوانی دفاتر پست در سطح شهر به مراتب کمتر از تعداد بنگاه‌های مشاور املاک است و اگر قرار باشد یک مشاور املاکی که حین ثبت معامله در سامانه کد رهگیری با مشکل روبه‌رو شده برای ادامه کار به دفاتر پستی مراجعه کند! به‌طور قطع عملیات انجام معامله هم برای بنگاه و هم برای طرفین معامله (خریدار و فروشنده) زمان‌بر و خسته‌کننده خواهد شد.»
این در حالی است که معاون وزیر بازرگانی پیش از این مهم‌ترین هدف این سامانه را حذف مراحل سخت و پیچیده معاملات ملکی و ایجاد سرعت در کار مطرح کرده بود.
بحث قابل تامل دیگر در همین ارتباط تراکم کاری فوق‌العاده زیاد در دفاتر پست است که اگر بخشی از عملیات کد رهگیری به ماموریت‌های این دفاتر اضافه شود معلوم نیست درست و سر موقع انجام شود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.