ممنوعیت خرید و فروش وام 18 میلیونی مسکن به غیر خانواده درجه یک

یک مقام مسئول بانک مسکن گفت: نقل و انتقال وام 18 میلیون تومانی مسکن برای خانواده‌های درجه یک دارنده حساب آزاد است اما واگذاری امتیاز وام مسکن به غیر از خانواده ممنوع شده است

0 نظر
مسعود ایزدی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً بانک مرکزی به تازگی با ابلاغ بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها خرید و فروش وام مسکن را پدیده‌ای مذموم دانسته افزود: بانک مسکن از سال‌های گذشته همواره بر ممنوعیت نقل و انتقال وام مسکن در بازار تأکید داشته و نقل و انتقال حساب پس انداز مسکن برای خانواده درجه یک دارنده حساب را آزاد دانسته است.
وی ادامه داد: اما هر گونه نقل و انتقال امتیاز وام مسکن به غیر از خانواده درجه یک ممنوع است.
ایزدی خاطرنشان کرد: نقل و انتقال امتیاز وام مسکن در حال حاضر در بازار به صورت وکالتی انجام می‌شود و بانک مسکن نیز از این موضوع مطلع نیست و به دور از چشم بانک مسکن انجام می‌شود.
مدیر روابط عمومی بانک مسکن گفت:‌ بانک مسکن بارها تأکید کرده است که نقل و انتقال وام مسکن تنها برای خانواده‌های درجه یک امکانپذیر است.
وی افزود: بانک مسکن بارها به سردفتران این موضوع را یادآوری شده است که نقل و انتقال امتیاز وام مسکن در حال حاضر به صورت وکالتی انجام می‌شود را نمی‌پذیرد چرا که احتمال اینکه سرمایه فرد از بین برود وجود دارد.
ایزدی تأکید کرد: به هر حال به غیر از نقل و انتقال وام مسکن که به صورت وکالتی انجام می‌شود سایر نقل و انتقالات مثل خودرو نیز به صورت وکالتی صورت می گیرد پس وکالت کاری است که در نظام حقوقی کشور انجام می‌شود.
مدیر روابط عمومی بانک مسکن تصریح کرد: مقررات بانک مسکن به نحوی است که اگر فردی واحد مسکونی او در رهن بانک و به نام خوداوست قصد دارد واحد مسکونی خود را به فروش برساند می‌تواند طبق مقررات با پرداخت 10 درصد مبلغ وام به بانک مسکن واحد مسکونی مورد نظر را به فردی که متقاضی خرید مسکن از اوست بفروشد.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.