کاهش مجدد 200 هزار تومانی قیمت وام مسکن در بازار

قیمت وام 18 میلیونی مسکن در بازار همچنان روند نزولی خود را ادامه می‌د‌هد بطوری که طی یک ماه گذشته بیش از 200 هزار تومان کاهش یافته است

0 نظر

رکود حاکم بر بازار خرید و فروش مسکن موجب شده تا این روزها دیگر همانند سابق وام مسکن در بازار چندان مقبولیتی نداشته باشد و یا به عبارتی دیگر متقاضی چندان برای تهیه آن به دفاتر و بنگاه‌های املاک مراجه نکند.
فروشندگان وام مسکن دلیل کاهش قیمت وام مسکن در بازار را نبود متقاضی برای خرید مسکن عنوان می‌کنند و می‌گویند: وقتی خرید و فروش مسکن راکد باشد دیگر متقاضی چندانی هم برای تهیه وام مسکن به بنگاه معاملات ملکی مراجعه نمی‌کند.
بخشی فعال خرید و فروش وام مسکن در میدان ولیعصر به خبرنگار فارس گفت: در یک ماه گذشته قیمت فروش وام 18 میلیونی مسکن 200 هزار تومان کاهش داشته است.
وی افزود: قیمت خرید وام 18 میلیونی مسکن توسط متقاضیان دو میلیون و 50 هزار تومان است که هزینه‌های مبایع‌نامه، وکالت بلاعزل، اقرارنامه و صلح‌نامه برعهده دفتر و بنگاه، معاملات ملکی است.
وی ادامه داد: به مبلغ دو میلیون و 50 هزار تومان باید هزینه دفتر ثبت اسناد را اضافه کرد که به عهده خریدار وام است که به طور متوسط معمولا 300 هزار تومان تا 400 هزار تومان است.
به گفته وی،چنانچه متقاضی وام دارای ضامن باشد قیمت تمام شده وام 18 میلیونی مسکن دو میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

*ضامن 400 هزار تومانی

وی تاکید کرد: چنانچه متقاضی خرید وام مسکن ضامن نداشته باشد 400 هزار تومان به مبلغ دو میلیون و 50 هزار تومان و هزینه دفتر ثبت اسناد اضافه می‌شود.
به گفته وی، معمولا وقتی خریدار ضامن نداشته باشد فروشنده وام تهیه ضامن را متقبل شده و 400 هزار تومان به مبلغ وام اضافه می‌کند.
ایلیا فروشنده وام مسکن در خیابان هلال‌احمر نیز از کاهش قیمت وام مسکن خبر داد و گفت: قیمت فروش وام مسکن در بازار طی یک ماه گذشته بیش از 200 هزار تومان کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه این بنگاه تمام هزینه‌ها را برعهده خریدار گذاشته است افزود:‌ قیمت وام 18 میلیونی مسکن یک میلیون و 850 هزار تومان است بنابراین با سایر هزینه‌ها مثل مبایعه‌نامه، وکالت بلاعزل و صلح نامه قیمت این وام به حدود دو میلیون و 100 هزار تومان می‌رسد.
وی تصریح کرد: کفاف ندادن وام 18 میلیونی مسکن برای خرید نیز از دیگر دلایل کاهش قیمت وام است و این روزها متقاضی فروش وام بیشتر از متقاضی خرید است.


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.