روند صعودی قیمت وام 18 میلیونی مسکن ادامه دارد

این روزها علی‌رغم رکود بازار مسکن قیمت خرید و فروش وام مسکن در بازار تهران و شهرستانها افزایش یافته است

0 نظر

رکود در بازار خرید و فروش مسکن که همچنان پابرجا بوده و ادامه دارد این انتظار را برای متقاضیان مسکن به وجود آورده بود که احتمالا وام مسکن نیز در بازار کاهش یابد، اما این روزها بورس بازی برخی دفاتر و بنگاه‌های معاملات مسکن موجب افزایش قیمت این وام‌ها در بازار شده است.
یک دفتر خرید و فروش وام مسکن در منطقه خراسان تهران به خبرنگار فارس در خصوص رشد قیمت وام مسکن می‌گوید: وام مسکن این روزها در بازار فوق‌العاده گران شده است چرا که برخی در مراجعه به دفاتر و بنگاه‌ها خرید وام را به دلیل رکود بازار مسکن و کاهش قیمت ها ضروری عنوان می‌کنند.
مختاری ادامه داد: قیمت وام 18 میلیون تومانی خرید مسکن قبل از آغاز سال 88 حدود دو میلیون و 100 هزار تومان بود اما در حال حاضر قیمت این وام به 3 میلیون تومان تا 3 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.
مختاری گفت: وام مسکن جوانان نیز در بازار خرید و فروش می‌شود که قیمت وام 16 میلیون تومانی آن حدود 2 میلیون و 800 هزار تومان است.

*هجوم خریداران موجب گران شدن وام مسکن است

شریفی یکی دیگر از دفاتر خرید و فروش وام مسکن در منطقه نارمک گفت: زمانی که اعلام شد قرار است وام 25 میلیون تومانی اعطا شود بسیاری از متقاضیان تصور کردند که وام مسکن افزایش یافته، بنابراین تقاضا برای خرید نیز افزایش یافت در حالیکه این وام 25 میلیون تومانی مربوط به ساخت است.
وی افزود: قیمت خرید وام 18 میلیونی مسکن از سوی دفاتر وام (بدون ضامن) 2 میلیون و 750 هزار تومان و قیمت خرید آن برای افرادی که خود ضامن داشته باشند 3 میلیون و 250 هزار تومان است، فرد خریدار وام باید 300 هزار تومان تا 400 هزار تومان نیز بابت هزینه دفاتر و ارزیاب پرداخت کند که جمع آن به 3 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.

*قیمت وام در شهرستانها 400 هزار تومان گرانتر از تهران

بر اساس این گزارش قیمت وام 18 میلیونی مسکن در شهرستان کرج 300 هزار تومان تا 400 هزار تومان گرانتر از تهران است.
قیمت خرید این وام برای افرادی که ضامن نداشته باشند 4 میلیون و 450 هزار تومان و برای افرادی که خود ضامن داشته باشند 2 میلیون و 800 هزار تومان است.


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.