استفاده از ابزارهاى کنترلى براى جلوگيرى از رشد قيمت مسکن

وزير مسکن با اشاره به کاهش قيمت مسکن در سال جارى، از اعمال ابزارهاى کنترلى براى جلوگيرى از رشد قيمت در صورت نياز خبر داد

0 نظر

على نيکزاد  با اشاره به ضرورت تامين نياز ساليانه کشور در بخش مسکن تصريح کرد: ثبات قيمت زمين و مسکن در سال جارى براساس تدابير اتخاذ شده در سال گذشته امکان پذير است اما در صورت رشد قيمت هاابزارهاى کنترلى در دست دولت اعمال خواهد شد.

نيکزاد کاهش تعرفه واردات مصالح ساختمانى را يکى از ابزارهاى کنترلى در راستاى جلوگيرى از کاهش قيمت عنوان کرد.به گفته وزير مسکن قرض الحسنه کردن وام ها، افزايش تسهيلات، تکميل واگذارى زمين به پرونده هايى که واجد شرايط متقاضى مسکن مهرهستند افزايش ساخت و ساز در روستاها از عواملى است که ثبات را در قيمت زمين و مسکن در سال جارى تثبيت کرده است.

وى همچنين از اجراى مصوبه دولت براى انتقال افراد از کلانشهر به ساير شهرهاى کشور در سال جارى خبر داد و گفت: با ارائه تسهيلات ويژه اى که در نظر گرفته شده است اين امر در سال جارى با شتاب زيادى صورت خواهد گرفت.

وى با تکذيب اين موضوع که وزارت مسکن تمام وقت خود را به مسکن مهر اختصاص داده است، گفت: دولت و به ويژه وزارت مسکن با ارائه برنامه ها ودستورالعمل  هايى ضمن اجراى مسکن مهر در ساير بخش هاى مسکن نيز نظير بافت فرسوده برنامه هاى خود را اجرا مى کند.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.