افزایش وام خرید و جعاله تعمیر مسکن به شرطه ها و شروطه ها

در دولت تصمیمی برای افزایش وام خرید و جعاله تعمیر مسکن به عنوان بخشی از قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اتخاذ شده است.

0 نظر
 خبر مبنی بر افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن  از محل اوراق ممتاز برای خانواده‌های جوان است. طبق  قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"، سقف تسهیلات برای خرید و تعمیر مسکن به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال افزایش می‌یابد. این قانون شامل خانواده‌های دارای ۴ فرزند می‌باشد و برای فرزند پنجم به بالا تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

بر اساس مقررات جدید، میزان افزایش سقف تسهیلات به ترتیب برای یک، دو، سه و چهار فرزند زیر ۲۰ سال سن به ترتیب ۲۵٪، ۵۰٪، ۷۵٪ و ۱۰۰٪ است.

دوره بازپرداخت تسهیلات همچنین با افزایش تعداد فرزندان زیر ۲۰ سال سن، به صورت تقسیط به مدت دو سال برای هر فرزند زیر ۲۰ سال (به طور کلی تا ۵ فرزند و حداکثر تا ده سال) افزایش می‌یابد.



همچنین، شرط اعطای این تسهیلات این است که نرخ باروری در شهر محل تولد پدر و فرزندان بالاتر از ۲.۵ نباشد.
با توجه به زمان اجرای قانون، تسهیلات مشمول این قانون تا آبان ماه سال ۱۴۰۷ (نوامبر ۲۰۲۸) اجرا خواهد شد.
درحال حاضر، سقف تسهیلات خرید خانه از محل اوراق ممتاز در شهر تهران برای فردی ۴۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۸۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف تسهیلات تعمیر مسکن در تمامی شهرهای ایران ۱۶۰ میلیون تومان است.
با این حال، یک خانواده که دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال است و پدر و فرزندان آن‌ها متولد تهران هستند، می‌تواند به صورت انفرادی به ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون تومان و در مجموع تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن و تا ۳۲۰ میلیون تومان به ازای هر فرزند برای تعمیر مسکن (به طور کلی تا ۳۲۰ میلیون تومان) از مسکن جعاله، از محل اوراق ممتاز بانک مسکن استفاده کنند.
سقف تسهیلات قابل استفاده برای زوجین در شهر تهران از محل اوراق ممتاز نیز ۱۶۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن و ۳۲۰ میلیون تومان برای تعمیر مسکن است.


منبع خبر : پایگاه خبری بانک مسکن

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.