دو روش ویژه برای کاهش زمان بازپرداخت تسهیلات با نک مسکن

بانک مسکن اعلام کرد: مشتریان بانک مسکن می‌توانند با بهره‌گیری دو شیوه «تعدیل مبلغ اقساط» و «تقلیل مدت قرارداد» نسبت به کاهش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات و تخفیف سود سال‌های آتی برخوردار شوند

0 نظر
یکی از دغدغه‌های مشتریان بانک مسکن کوتاه تر شدن زمان بازپرداخت اعطای تسهیلات است. در این خصوص دو روش «تعدیل مبلغ اقساط» و «تقلیل مدت قرارداد» وجود دارد، که در زمره خدمات قابل ارایه به مشتریان بوده است و مشتریان بانک مسکن می‌توانند با مراجعه به شعب از جزییات این دو روش برای بازپرداخت تسهیلات مطلع شوند.

تعدیل مبلغ اقساط: بر اساس این روش آن دسته از مشتریان قراردادهای تسهیلاتی که حداقل ۷ قسط خود را به صورت همزمان (صرفاً از طریق مراجعه حضوری و واریز وجه در داخل شعبه) پرداخت می کنند، از تخفیف سود قابل توجهی (سود سال‌های آتی) متناسب با مدت باقیمانده قرارداد برخوردار می شوند. هنگام استفاده از این خدمت، تسهیلات مشتریان می‌بایست در وضعیت عادی و فاقد هرگونه بدهی غیرجاری (اعم از قسط و جرایم متعلقه) باشد، لذا در صورت وجود بدهی غیرجاری، ابتدا اقساط و جرایم غیرجاری تسویه خواهد شد و متعاقباً از سرویس مذکور استفاده می شود. با استفاده از این خدمت، مبلغ اقساط تغییر نمی‌کند، اما مدت بازپرداخت اقساط و سود محاسبه شده برای قرارداد کاهش می‌یابد.

در روش اول باید به این نکته توجه کرد که مشتریانی که اقدام به واریز یکجای کمتر از ۷ قسط خود کرده یا مبلغ بیش از ۷ قسط را به صورت غیر حضوری پرداخت می کنند، مشمول برخورداری از مزایای این خدمت نبوده و صرفاً بابت پرداخت پیش از موعد اقساط خود از جایزه خوش حسابی برخوردار خواهند شد. در این موارد تغییری در قرارداد مشتری ایجاد نمی‌شود و صرفاً سررسید قسط آتی مشتری به چندماه بعد انتقال خواهد یافت.

تقلیل مدت قرارداد: این روش برای مشتریانی که با توجه به تغییر شرایط (افزایش سطح درآمد، گذشت زمان، تورم و ...)، توان مالی بازپرداخت اقساط با مبالغ بالاتر از اقساط فعلی قرارداد خود را دارند، طراحی شده است، به نحوی که مشتریان می توانند ضمن مراجعه به شعبه، متقاضی کاهش مدت دوره بازپرداخت اقساط شوند (به عنوان مثال کاهش مدت از ۱۰ سال به ۶ سال)، در این شیوه؛ همکاران بانک مسکن در شعب با توجه به سیستم موجود، متناسب با کاهش مدت باقیمانده قرارداد نسبت به محاسبه برگشت سود (سود سال‌های آتی قرارداد) اقدام کرده و مبلغ اقساط باقیمانده (جدید) را به مشتریان اعلام می کنند. مشتریان بانک مسکن می توانند با مراجعه به شعب از مزایای این دو روش، در بازپرداخت تسهیلات خود، اطلاع کسب کنند.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.