واگذاری اراضی رایگان در بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی برای تحقق عملیات بازآفرینی

رییس دولت تدبیر و امیدتأکید کرد: دستگاه دولتی موظف است اراضی متعلق به خود در بافت‌های فرسوده را در اختیار وزارت مسکن بگذارد و این وزارتخانه باید برای ساخت خانه بخش خصوصی را دعوت به همکاری کند، در این فرآیند ۵۰ درصد سهم توسعه گر و ۵۰ درصد بافت فرسوده است، ما زمین را همراه با خدمات برق، آب و مجوزکار مجانی در اختیار سازنده قرار خواهیم داد

0 نظر
به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده به بافت‌‌های فرسوده و نو آفرینی در این بافت‌ها اشاره کرد و گفت:در این زمینه در سال ۹۷ بنا شد دولت هر کجا زمین دارد در اختیار وزارت مسکن بگذارد و برای این کار تمام استاندارها اگر زمین دولتی می بینند به ما بگویند.

وی ادامه داد: دستگاه دولتی موظف است آن زمین را در اختیار وزارت مسکن بگذارد و این وزارتخانه باید برای ساخت خانه بخش خصوصی را دعوت به همکاری کند، ۵۰ درصد سهم توسعه گر و ۵۰ درصد بافت فرسوده است، ما زمین را مجانی در اختیار آنها می گذاریم، خدمات برق، آب و مجوزکار مجانی خواهد بود.

روحانی اضافه کرد: دولت باید این موضوع را منظم دنبال کند، آقای نهاوندیان که مسئول پیگیری است و آقای ترکان مشاور رییس جمهوری در همین امر است البته آقای ترکان مشاور در زمینه بافت فرسوده است درموضوع ارز مشاور رییس جمهوری نیست.

وی تصریح کرد: در بافت فرسوده همه باید تلاش کنند ما باید شاهد تحول بزرگ در زمینه مسکن باشیم در سال جاری و سالهای آینده این یک زمینه بزرگ برای اشتغال است و خانه اولی هایی که می خواهند خانه بخرند.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ۵۰ درصد متعلق مالک بافت فرسوده و ۵۰ درصد متعلق به توسعه گر است؛ فردی که سهم ۵۰ درصد خود را می خواهد بفروشد وام ارزان قیمت ۶ درصد به خانه اولی ها می دهیم که خانه را بخرند تا سریع این خانه ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده، گفت: در زمینه بازسازی حمل ونقل ما برنامه خوبی در نظر گرفتیم، ان شاءالله در یک زمان کوتاهی برای کاهش آلودگی هوا، در زمینه خودروهای فرسوده نوع آفرینی و بازآفرینی بازسازی را شروع می کنیم.

وی تاکید کرد: در زمینه بافت های فرسوده و همچنین در زمینه آلودگی و خودروها و اشتغال این موارد اقداماتی است که امسال باید انجام بگیرد.

منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.