تکرار سهمیه 150 هزار فقره تسهیلات در بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از تکرار سهمیه 150 هزار فقره‌ای تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده شهری خبر داد

0 نظر
محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اعلام خبر تخصیص ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار نوسازی به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: قطعا با تزریق این مبلغ بحث ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری سرعت خواهد گرفت.

وی از تخصیص اعتباری جدید در حوزه بهسازی و نوسازی شهری خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال ۹۵ موفق شدیم ۹ ردیف اختصاصی برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد تعریف کرده و رقمی بالغ بر ۶۳۹ میلیارد تومان را به این حوزه اختصاص دهیم.ایزدی در ادامه تاکید کرد: در این راستا موفق شدیم تا در اوایل سال جاری مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان از این اعتبار را محقق کرده و آن را در سطح کشور تقسیم کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه شهرهای با شرایط حادتر اعم از مشهد، قم، شیراز و چهار شهر استان سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه‌های بازآفرینی از این اعتبار هستند، گفت: قطعا با تزریق این مبلغ بحث ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری به شدت سرعت خواهد گرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه با کمک مبالغ اختصاص یافته موفق شدیم ۴۱۰ پروژه (به مساحت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای شهری) از پروژه‌هایی که باید با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط آغاز و به مرحله اجرا می‌رسیدند را فعال کنیم. مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: همچنین توانستیم پروژه‌های متعددی را مانند نوسازی تاسیسات، بهسازی معابر شهری، ساخت فضاهای آموزشی، بهداشتی، ورزشی، تفریحی و پاسگاه را در قالب این ۴۱۰ پروژه در سراسر کشور فعال کنیم که رقم چشمگیری به شمار می‌رود. به گزارش «دنیای اقتصاد»،سال 93 دولت تصویب کرد سالانه 300 هزار فقره تسهیلات 40،50 و 30 میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای فرسوده در شهر تهران،مراکز استان‌ها و سایر شهرها پرداخت شود که با توجه به کمبود منابع بانک‌ها و مشکلات مربوط به تامین یارانه سود از سال گذشته این رقم به 150 هزار فقره تقلیل پیدا کرده است. امسال نیز سهمیه 150 هزار فقره تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری تکرار خواهد شد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.