برنامه‌ریزی برای زمین مسکن اجتماعی

مدیرکل امور نظارت‌عالی فنی پروژه‌های سازمان ملی زمین و مسکن، تامین زمین برای اجرای طرح مسکن اجتماعی را جزو اولویت فعالیت‌های این سازمان در سال 96 اعلام کرد

0 نظر
فردین شاکری ضمن اعلام این خبرگفت: علاوه‌بر آن، در سال ۹۶ در سه بخش کمک به تکمیل مسکن‌‌ مهر، ابلاغ دستورالعمل پروژه‌های مشارکتی به استان‌ها و اجرای تکالیف سازمان در طرح جامع مسکن، برنامه‌ریزی شده است. وی گفت: بیشترین زمان ما در سال ۹۵ برای رفع مشکلات مسکن مهر صرف شد. همچنین، در بازدیدهای مکرر و در نشست‌هایی که با پیمانکاران و تعاونی‌ها داشتیم تا آنجاکه در توان داشتیم مشکلات را حل کردیم تا بتوانیم زودتر مردم را در واحدهای مسکن مهری که متقاضی آن بوده‌اند ساکن کنیم. به گفته وی، حرکت در مسیر تحقق اهداف طرح جامع مسکن جزو تکالیف سازمان است و آنچه در سال جاری برعهده سازمان است واگذاری زمین و نیز بسترسازی و آماده‌سازی حداکثر ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن اجتماعی است. شاکری ادامه داد: در بحث احداث خدمات روبنایی و مناطقی که مشکلات خاص داشتند همچون خراسان‌جنوبی، زنجان و البرز و همچنین خدمات زیربنایی، به‌دلیل کمبود اعتبار و هزینه‌بر بودن خدمات با مصوباتی که از دولت و وزیر راه وشهرسازی گرفتیم، در این بحث‌ها نیز ورود کردیم و توانستیم مشکلات را حل کنیم با اینکه تامین بخشی از خدمات زیربنایی برعهده دستگاه‌های دیگر بود.

مدیرکل امور نظارت‌عالی فنی پروژه‌های سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب مساکن مهر استان البرز را از جمله اقدامات سازمان در سال ۹۵ برشمرد و گفت: زمستان سال ۹۵، مصوبه‌ای در هیات‌دولت مصوب شد که در آن مصوبه هزینه ۴۰۰ میلیاردتومانی طی دو سال برای کمک به مسکن مهر بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت و از آن زمان تاکنون سازمان برای تحقق آن مصوبه اقدام به اطلاعات‌گیری از استان‌ها کرده است. شاکری تصریح کرد: از زمستان سال ۹۵ تاکنون، بین ۸ تا ۱۰ درصد از مصوبه، از سوی سازمان اجرایی شده است. همچنین، در تکلیفی که برای استان‌ها در سال ۹۶ از طرف سازمان تعیین شده، تاکید شد تمامی سقف ۴۰۰ میلیاردتومان در استان‌ها برای مسکن‌های مهر هزینه شود که ۳۰۰ میلیاردتومان آن برای شهرهای بالای ۲۵ هزارنفر و ۱۰۰ میلیاردتومان آن برای شهرهای زیر ۲۵هزار نفر است تا مشکلات مسکن مهر به‌طور کامل برطرف شود. وی گفت: پروژه‌های مسکن مهر باید تا پایان دولت یعنی شهریورماه ۹۶ به اتمام برسد. تکلیفی که برای خود گذاشته‌ایم این است که تا پایان سال ۹۶ بالغ بر ۴۰۰ میلیارد را برای آماده‌سازی مسکن‌های مهر هزینه کنیم. شاکری در تشریح اقداماتی که برای سال ۹۶ در دست اجرا است، گفت: آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر با انجام هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی، اجرای تکالیفی که در طرح جامع مسکن برای سازمان ملی زمین و مسکن در نظر گرفته شده و ابلاغ دستورالعمل مشارکت به استان‌ها از جمله کارهایی است که در سال جاری در دست اقدام سازمان ملی زمین و مسکن است. شاکری سومین اقدامی که در سال ۹۶ در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد را ابلاغ دستورالعمل مشارکت به استا‌ن‌ها عنوان کرد و افزود: در طول سالیان گذشته، مشارکت‌های فراوانی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن اجرایی شد و به همین دلیل تجربه سازمان در اجرای اقدام مشارکتی بالا است. امسال نیز با توجه به تجربه‌های قبلی، سازمان، دستورالعمل جدیدی را برای پروژه‌های مشارکتی تدوین کرده است که به‌زودی ابلاغ می‌شود. وی تصریح کرد: سازمان در قالب پروژه‌های مشارکتی در تلاش است تا بتواند تاثیر مناسبی بر تامین مسکن و تولید واحدهای غیرمسکونی بگذارد و به رونق مسکن در کشور که از اهداف دولت یازدهم است جامه عمل بپوشاند.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.