تفاوت مسکن‌اجتماعی با مسکن‌مهر

وزیر راه و شهرسازی گفت: با یادگیری از مسکن مهر که در زمینه ارائه خدمات شهری ضعیف است، در طرح مسکن اجتماعی به دنبال ارائه خدمات ارزشمند شهری هستیم

0 نظر
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که در نشست تشکل‌های صنفی و حرفه ورزان استان اصفهان سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه طرح مسکن اجتماعی جزئی از طرح جامع مسکن در کشور است، یادآور شد: در خصوص مسکن اجتماعی قبل از اعلام طرح نهایی درخواست داریم که ابعاد موضوع در مراکز کارشناسی و دانشگاهی مورد بحث قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در سیاست‌های بخش مسکن بحث کنشگری باید در نظر گرفته شود چراکه با این روش که دولت سازنده باشد و شهروندان بهره‌بردار، مخالف هستم.


 سقف اجاره‌بها در مسکن‌اجتماعی
همچنین خبرگزاری‌ مهر درباره بخش دیگری از اظهارات وزیر راه‌وشهرسازی در اصفهان، به نقل از وی نوشت: در طرح مسکن اجتماعی متوسط زیربنای هر واحد مسکونی 50 متر است که برای خانوارهای دارای فرزند به 70 متر نیز می‌رسد اما واحدهای مسکن مهر تا 90 متر مربع وسعت دارد. در طرح مسکن مهر علاوه بر پرداخت وام، مابقی هزینه بر عهده متقاضی است، اما در مسکن اجتماعی واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت‌‌گذاری می‌شود و هر فرد با پرداخت حداکثر 40درصد درآمد خود به صورت اجاره‌ای امکان سکونت در آن واحد را پیدا می‌کند.
وی در جمع نمایندگان تشکل‌های صنفی و حرفه ورزان استان اصفهان تاکید کرد: نظام پولی و بانکی کشور برای تجهیز مالی بخش خصوصی دچار مشکلات بنیادینی است و هم اکنون که در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1394 هستیم معتقدم باید در این برنامه نظام پولی و بانکی را برای تجهیز بخش خصوصی نوسازی کنیم.
آخوندی با بیان اینکه وقتی منابع مالی مورد نیاز شهر از محل ساخت تعداد کمی ساختمان تامین شود، آینده شهر به مخاطره می‌افتد، تصریح کرد: نظام مالیاتی در حوزه ملی و محلی باید متکی بر حمایت از تولید باشد.
وی با اعلام اینکه به دنبال متهم کردن کسی نیستم، بلکه هدف آشکارسازی واقعیت‌ها برای تصمیم‌گیری درست است، ادامه داد: درحالی که مدل تامین مالی شهرداری‌ها از طریق فروش امکانات زیستی آیندگان است، مدل‌های فنی، مالی، بهره‌برداری، تامین حقوق شهروندان و حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حالت گنگی دارد، چراکه این موارد در قالب فرآیندی به بحث گذاشته نشده است تا اجماعی در خصوص آن صورت گیرد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.