اولين طرح کليد به کليد نوسازى بافت فرسوده در تهران اجرا مى شود

اولين طرح کليد به کليد نوسازى بافت فرسوده در تهران با همکارى بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازى اجرا مى شود

0 نظر

مجيد کيانپوراظهار کرد: بهسازى و نوسازى در بافت فرسوده به خودى خود اتفاق نمى افتد مگر اين که روش ها و مراحل مختلف با استفاده از تمام ظرفيت ها به اين عمل تسريع ببخشد. يکى از روش هاى پيش رو که در حال اجراى آن هستيم طرح «کليد به کليد» است.

معاون وزير راه و شهرسازى ادامه داد: بسيارى از ساکنان بافت هاى فرسوده به دليل تعلق خاطرو زندگى از سال هاى گذشته در يک منطقه خاص، نمى خواهند از محله  خودخارج شوند.کيانپور ادامه داد: از طرفى شايد بسيارى از ساکنان بافت فرسوده تخصص و توانايى نوسازى ملک خود را نداشته باشند. طرح «کليد به کليد» براى نوسازى و بهسازى به اين مردم پيشنهاد مى شود.

مديرعامل شرکت مادر تخصصى عمران و بهسازى شهرى ايران گفت: در طرح کليد به کليد ارزش روز ملک متقاضى مشخص مى شود و به تناسب آن يکى از واحد هاى نوساز منطقه که در حال ساخت است، به او تعلق مى گيرد که اين کار طى مدت زمان مشخص انجام مى شود.

معاون وزير راه و شهرسازى در پاسخ به اين پرسش که آيا براى ساکنان بافت هاى فرسوده بهتر نيست که در مشارکت با سازندگان بخش خصوصى ملک خود را بازسازى کنند؟ گفت: مشارکت عمليات ساخت وساز عمدتا تک پلاک بوده و نوسازى اجرا نمى شود، ضمن آنکه پلاک هاى بافت فرسوده در محله سيروس و برخى از ديگر محلات در متراژ هاى پايين  هستند و بايد چند پلاک راتجميع کرد تا در نهايت صاحبان اين پلاک ها بتوانند آپارتمان نوساز در متراژ مناسب داشته باشند.

معاون وزير راه و شهرسازى خاطر نشان کرد: محله سيروس تهران پايلوت طرح «کليد به کليد» است و در صورت توفيق، اين طرح را در ديگر بافت هاى فرسوده تهران و ديگر شهرهاى کشوراجراخواهيم کرد.به گفته  کيانپور اولين پروژه فاز اول طرح «کليد به کليد» منطقه سيروس واقع در محور شهيد موسوى کيانى در محدوده اى بالغ بر يک هکتار اجرا و ۲۳۳ واحد نوسازى ساخته خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازى همچنين از ادامه طرح در محله اى در مجاورت سيروس خبر داد و افزود: در فاز دوم طرح پايلوت ساخت ۴۰۰ واحد نيز به اجرا درمى آيد.مدير عامل شرکت مادر تخصصى عمران و بهسازى شهرى ايران اظهار کرد:دوسال پس از تحويل گرفتن ملک کلنگى، آپارتمان نوساز تحويل داده مى شود. در زمان انجام ساخت وسازپس از مشخص شدن ارزش زمانى ملک مبلغى از بهاى ملک در اختيار صاحب آن براى رهن خانه اى براى سکونت در زمان ساخت وساز قرار داده مى شود که اين رقم به تناسب ارزش ملک متفاوت است.

کيان پور افزود: پس از اتمام کار و تحويل واحد نوسازى شده مابه التفاوت پرداخت بابت قدر السهم ملک که ممکن است بيشتر از زمين باشد، دريافت مى شود.معاون وزير راه و شهرسازى در مورد مراحل ساخت طرح «کليد به کليد» گفت: املاک تملک شده تخريب شدند و به دنبال اخذ تسهيلات هستيم. براى هر واحد ۲۰ تا ۲۵ ميليون تومان تسهيلات از بانک مسکن دريافت مى کنيم. اين رقم از محل تسهيلات بافت فرسوده پرداخت خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازى درباره  مشخصات ساختمان هاى طرح «کليد به کليد» گفت: اين محله به صورت بلوک شهرى نوسازى خواهند شد. ساختمان هاى آن پنج تا شش طبقه، داراى دو طبقه پارکينگ است که واحد هايى بين ۵۰ تا ۹۰ متر خواهد داشت. در اين ساختمان ها سعى شده الگوى مصرف رعايت شود.به گفته  کيانپور طرح «کليد به کليد»از سال ۹۰ طراحى و زمينه سازى براى اجراى آن آغاز شد و در حال حاضر با سرعت خوبى در حال پيشرفت است.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.