تاخیر در ابلاغ وام 20 میلیونی خرید مسکن از جانب بانک مرکزی است

یک مقام مسئول در بانک مسکن گفت: جزئیات وام 20 میلیونی خرید مسکن توسط بانک مسکن تهیه و به بانک مرکزی ارائه شده، بنابراین منتظر هستیم تا دستورالعمل آنرا بانک مرکزی ابلاغ کند

0 نظر

این مقام مسئول در بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که چرا وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن با گذشت حدود دو ماه از ابلاغ بسته سیاستی به شعب ابلاغ نمی شود گفت: دستورالعمل وام 20 میلیونی خرید مسکن را باید بانک مرکزی ابلاغ کند.
وی ادامه داد: بانک مسکن مدام در حال مکاتبه با بانک مرکزی برای اخذ دستورالعمل این وام است چون دستورالعمل اجرایی حساب پس‌انداز مسکن با هماهنگی بانک مرکزی است.

*متقاضیان وام خرید مسکن منتظر نمانند

این مقام مسئول در بانک مسکن در پاسخ به این سوال که برخی مشتریان علیرغم حاضر بودن امتیاز وام 18 میلیونی برای اینکه از امتیاز وام 20 میلیونی استفاده کنند منتظر ابلاغ دستورالعمل جدید هستند اظهار داشت: مشتریان و متقاضیان وام خرید مسکن که امتیاز آنها سر رسیده است منتظر نمانند چون معلوم نیست دستورالعمل ابلاغ شده توسط بانک مرکزی چگونه خواهد بود چرا که شاید در این دستورالعمل اعلام شود که از زمان ابلاغ و افتتاح حساب متقاضیان می‌‌توانند از وام 20 میلیون تومانی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: بنابراین شاید افرادی که امتیاز وام 18 میلیون تومانی آنها حاضر شده نتوانند از وام 20 میلیون تومانی استفاده کنند و برای استفاده از این وام باید سپرده‌گذاری خود را افزایش و مدت زمان طولانی‌تر منتظر بماند.
این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود گفت: بعید است که متقاضیان وام خرید مسکن برای 2 میلیون تومان منتظر بمانند چرا که همین الان هم متقاضیان وام خرید مسکن می‌‌توانند با خرید اوراق حق تقدم از وام 20 میلیون تومانی هم استفاده کنند.

* بانک مسکن هیچ نقشی در تعیین نرخ سود ندارد

وی در پاسخ به این سوال که چرا سود وام خرید مسکن که با سپرده‌گذاری متقاضیان قابل پرداخت است در سال جاری با دو درصد افزایش به 13 درصد رسیده است، گفت: بانک مسکن هیچ نقشی در تعیین نرخ سود ندارد و این نرخ سود را شورای پول و اعتبار تعیین و ابلاغ کرده است.
وی ادامه داد: بانک مسکن هیچ دخالتی در تعیین نرخ سود ندارد و در بسته سیاسی این نرخ‌ها اعلام شده است و در حیطه وظایف ما نیست که نرخ سود را بالا ببریم.


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.