بررسی افزایش تسهیلات 25 میلیون تومانی ساخت مسکن در بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وام 18 میلیون تومانی مسکن به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد گفت: پیشنهاد افزایش سقف وام ساخت مسکن از 25 میلیون تومان کنونی در بانک مرکزی در دست بررسی است

0 نظر

محمود بهمنی اظهار داشت: رویکرد و سیاست دولت و بانک مرکزی بر مبنای اعطای تسهیلات به ساخت و عرضه مسکن است بنابراین پیشنهادی در بانک مرکزی در حال بررسی است که بر اساس آن سقف وام ساخت مسکن از 25 میلیون تومان کنونی بیشتر شود.
وی تاکید کرد:ساخت هر واحد مسکونی به 80 نفر مستقیم و 80 نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی می دهد، بنابراین بخش مسکن یکی از بخش‌های اشتغال‌زا و محرکه‌های اساسی بخش اقتصادی است که می‌تواند نیروی کار غیر ماهر را جذب کند.
وی ادامه داد:به دلیل اینکه بازار مسکن نسبت به افزایش وام خرید مسکن سریع واکنش می دهد و قیمت ها افزایش می یابد بحث افزایش وام خرید مسکن فعلا منتفی است.

*تسهیلات مانده سال قبل مسکن مهر امسال اعطای می‌شود

بهمنی در خصوص میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسکن مهر در سال جاری گفت: میزان تسهیلات تخصیص یافته برای بخش مسکن در سال جاری 75 هزار میلیارد ریال است که 24 هزار میلیارد ریال آن برای قسمتی از طرح مسکن مهر است که از سال قبل مانده و جذب نشده امسال مصرف و پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: از 20 هزار میلیارد ریال پیش تصمیم، برای مسکن مهر 15هزار میلیارد ریال به تازگی برای اعطای تسهیلات به مسکن مهر به بانک مسکن ابلاغ شده و 5 هزار میلیارد ریال دیگر به بانک صنعت و معدن برای سرمایه‌ در گردش و طرح‌های نیمه کاره اختصاص خواهد یافت.


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.