ادامه معاملات غیرقانونی وام مسکن در بازار بدون توجه به هشدارها

در حالیکه قیمت وام 18 میلیون تومانی مسکن در بازار روند نزولی خود را ادامه می‌دهد، خرید و فروش اوراق مسکن که مورد تایید بانک مسکن است این روزها رونق خاصی گرفته است

0 نظر

علی‌رغم اینکه بانک مسکن طی یک ماه گذشته بارها بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز وام 18 میلیون تومانی مسکن در بازار تاکید کرده است همچنان در بازار، نقل و انتقال امتیاز وام مسکن بدون هیچ توجهی به این هشدارها انجام می‌شود.
عرشیایی یکی از فعالان وام مسکن در خیابان مطهری به خبرنگار فارس گفت: قیمت وام 18 میلیون تومانی مسکن این روزها روند نزولی خود را با سرعت بیشتری ادامه می‌دهد که دلیل آن می‌تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.
وی ادامه داد: عدم خرید و فروش مسکن در بازار و غیرقانونی اعلام شدن وام 18 میلیونی مسکن از دلایل عمده کاهش قیمت این وام در بازار است.
وی گفت: قیمت فروش وام 18 میلیونی مسکن توسط دفاتر بنگاه‌های معاملات ملکی بدون هزینه دفتر اسناد رسمی دو میلیون 50 هزار تومان است.
وی ادامه داد: فروش وام 18 میلیونی مسکن با تمام هزینه‌ها مثل وکالت‌نامه، اقرارنامه، مبایعه‌نامه، کد رهگیری و صلح‌نامه دو میلیون و 50 هزار تومان است اما باید مبلغ حدود 350 هزار تومان بابت هزینه‌ سند رهنی به دفتر اسناد رسمی را که برعهده خریدار وام است را به این دو میلیون و 50 هزار تومان اضافه کنیم.
عرشیایی در پاسخ به این سوال که مگر نه اینکه بانک مسکن اعلام کرده خرید و فروش وام مسکن غیرقانونی است گفت: از اول هم خرید و فروش وام مسکن غیرقانونی بوده اما در دفاتر اسناد رسمی با پرداخت هزینه‌‌ای بالغ بر 350 هزار تومان با وکالت بالاعزل مشکل حل می‌شود.

* برای به نام زدن باید 10 درصد قسط پرداخت شود

وی گفت: چنانچه 10 درصد اقساط پرداخت شود خریدار وام مسکن می‌تواند با مراجعه به بانک مسکن و تحویل دادن وکالت‌نامه سند واحد مسکونی را که به نام دارنده وام بود را به نام خریدار امتیاز وام مسکن انتقال دهد.
به گفته وی، برای خرید و فروش وام مسکن باید حتما یک قولنانه به بانک مسکن ارائه کرد.

* اوراق گرانتر اما بهتر از امتیاز وام 18 میلیونی مسکن

فروشنده دیگری که تنها اقدام به خرید و فروش اوراق حق تقدم مسکن می‌کند به خبرنگار فارس گفت: قیمت هر یک برگ اوراق حق تقدم مسکن که هر برگ یک میلیون تومان بوده و مورد تایید بانک مسکن است 179 هزار تومان است.
وی افزود: خرید و فروش این اوراق تا 20 میلیون تومان نیز امکان‌پذیر است و به عبارتی هر متقاضی که بخواهد اوراق را خریداری کند باید 3 میلیون و 580 هزار تومان برای این 20 میلیون تومان هزینه کند.
این فعال خرید و فروش وام مسکن گفت: این اوراق مورد تایید بانک مسکن است و مشکلات امتیاز وام 18 میلیونی مسکن مثل وکالت بلاعزل را ندارد.
وی گفت: به غیر از اوراق حق تقدم مسکن که تاریخ آن مربوط به 15 مهر ماه سال جاری است سایر تاریخ‌های این اوراق قابل خرید و فروش است.
اوراق حق تقدم 15 مهرماه به دلیل اینکه در بورس خرید و فروش می‌شود قابلیت خرید و فروش در بیرون از بورس را ندارد.


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.