همه دفاتر ثبت اسناد به سامانه کدرهگیری تجهیز می‌شوند

مدیر راهبر انفورماتیک وزارت بازرگانی از آمادگی ستاد ساماندهی معاملات مسکن برای تجهیز دفاتر ثبت اسناد به سامانه کد رهگیری خبر داد

0 نظر
رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور روز گذشته عدم تجهیز دفاتر ثبت اسناد رسمی به کد رهگیری را مهمترین عامل بازدارنده در اجرای این طرح عنوان کرده بود.
این درحالی است که دکتر فریدون احمدی، مشاور وزیر بازرگانی در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیر راهبر انفورماتیک وزارت بازرگانی، در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد آمادگی این شرکت برای تجهیز تمامی دفاتر ثبت اسناد کشور به سامانه کد رهگیری در بازه زمانی یک ماهه را اعلام کرد.
احمدی در این باره توضیح داد: برای راه‌اندازی این سامانه اقدامات دقیق کارشناسی و گسترده‌ای صورت گرفته است و بر این اساس راه‌اندازی این سامانه با فراهم‌کردن زیر ساخت‌های لازم انجام شده است.
وی تاکید کرد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت توسه و ارتقا دارد و از این رو این شرکت مجددا برای تجهیز تمامی دفاتر اسناد رسمی به این سامانه اعلام آمادگی می‌کند.
به گفته احمدی، دفاتر اسناد رسمی کشور برای مجهز شدن به این سامانه هر گونه نیازی که داشته باشند از سوی شرکت راهبر مرتفع خواهد شد. وی اظهار داشت: به عنوان مثال اگر این دفاتر متقاضی یکپارچه‌سازی این سامانه هستند شرکت راهبر زمینه عملی کردن این راهکار را تضمین می کند.
مدیر راهبر انفورماتیک وزارت بازرگانی تاکید کرد: همه مسوولان باید بدانند که راه‌اندازی سامانه کد رهگیری در نهایت منافع زیادی برای بازار مسکن به دنبال دارد و از سویی با توجه به اینکه همه مردم از راه‌اندازی این سامانه خرسند شده‌اند؛ بنابراین همه دست‌اندرکاران برای رفع معضلات این طرح باید اقدام عاجل کنند. وی اظهار داشت: این سامانه فاقد هرگونه مشکل فنی و تکنیکی است.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.