لغو مصوبه برج باغ قطعی است

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، نابودی 4 هزار هکتار از باغات تهران طی چند سال اخیر را مهم‌ترین پیامد اجرای مصوبه برج‌باغ عنوان کرد

0 نظر
پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در توضیح وضعیت بلندمرتبه‌ها در پایتخت گفت: شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مدت اخیر مانع بلند مرتبه‌سازی به معنی 12 طبقه بیشتر در تهران شده است، متاسفانه مباحث مربوط به بلندمرتبه‌سازی مربوط به سال‌های قبل از ۹۳ است که مصوبه بلندمرتبه‌سازی صادر شده بود. دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: برخی پهنه‌ها نیز در طرح جامع پیش‌بینی شده، اما در طرح تفصیلی نیامده است، در حقیقت ایراد اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری به بلندمرتبه‌های واقع در پهنه‌هایی است که نه تنها در طرح تفصیلی پیش‌بینی نشده، بلکه در طرح جامع هم نیامده است. حناچی با بیان اینکه متاسفانه بلندمرتبه‌سازی در ۱۰ سال اخیر بیش از ظرفیت توسعه یافته است، افزود: کمیسیون ماده ۵ شهر تهران پیش نویس ضوابط بلندمرتبه‌سازی را به شورای‌عالی شهرسازی و معماری پیشنهاد داده اما شورای‌عالی شهرسازی و معماری نظر مساعدی ندارد؛ به خصوص به دلیل ظرفیتی که در سال‌های اخیر استفاده شده است، زیرا مجددا بلندمرتبه‌سازی ترویج پیدا می‌کند. حناچی در واکنش به درخواست سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر لغو مصوبه برج باغ نیز گفت: لغو این مصوبه در شورای‌شهر تهران مطرح شده و بعد از به نتیجه رسیدن شورا این موضوع به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارائه خواهد شد، البته شورای‌عالی قطعا موافق لغو مصوبه برج باغ خواهد بود.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری یادآور شد: بسیاری از باغات پایتخت به موجب مصوبه برج باغ تخریب شده است. بنا به گفته رئیس کمیته محیط‌زیست شورای‌شهر تهران هم ۴ هزار هکتار از باغات بعد از تصویب این مصوبه نابود شده، اما آمار واقعی پس از سنجش شهرداری تهران مشخص خواهد شد.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.