جانبازان و خانواده شهدا وام ساخت مسکن دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره طرح و برنامه بانک مسکن گفت: جزییات پرداخت تسهیلات بدون سپرده 18، 16، 14 و 10 میلون تومانی مشارکت مدنی برای احداث و تکمیل ساختمان ویژه جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا مشخص شد.

0 نظر

جانبازان 25 درصد و به بالا، آزادگان و خانواده شهدا (شامل پدر، مادر، فرزند و همسر شهید) می‌توانند با در دست داشتن معرفی‌نامه‌های صادر شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با قید میزان تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند و تسهیلات احداث مسکن را بدون سپرده‌گذاری دریافت کنند.
وی افزود: این تسهیلات به مدیریت‌های شعب ابلاغ شده و مدیریتها نیز موظف هستند با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدا که قبلا از مزایا و یا تسهیلات یارانه‌ای استفاده نکرده‌اند با تأیید وزارت مسکن و شهرسازی تسهیلات احداث مسکن پرداخت کنند.
جلالی عزیزپور گفت: میزان نرخ سود تسهیلات پرداختی برای ساخت مسکن 4 درصد بدون رعایت الگوی مصرف مسکن خواهد بود.
به گفته وی، در صورتی که این افراد بخواهند از طریق خرید واحدهای احداثی سازمان ملی زمین و مسکن و یا انبوه سازان طرف قرارداد وزارت مسکن و شهرسازی نسبت به تأمین مسکن خود اقدام کنند می‌توانند با تبدیل تسهیلات مشارکت مدنی به فروش اقساطی واحدهای مزبور با (تقسیط 20 ساله)از ضوابط مندرج در این آیین‌نامه استفاده کنند.

*تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای بزرگ 18 میلیون

رئیس اداره طرح و برنامه بانک مسکن گفت: تسهیلات ساخت مسکن مربوط به جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در شهرهای بزرگ با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، 18 میلیون تومان (شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز و قم) و در مراکز استانها 16 میلیون تومان است.
به گفته وی، تسهیلات مزبور در سایر شهرها 14 میلیون تومان و برای روستاها 10 میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی ساخت مسکن در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مراکز استان 16 میلیون تومان است.
جلالی عزیزپور افزود: زمان استفاده از تسهیلات برای پذیرش تقاضا توسط مدیریت‌های شعب تا پایان خرداد سال آینده و انعقاد قرارداد تا پایان شهریور سال 88 خواهد بود.
وی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات ساخت به افرادی که در سنوات قبل، از تسهیلات تا سقف 10 میلیون ریال استفاده کرده‌اند مشروط به فک رهن و تسویه تسهیلات قبلی با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران مجاز است.
جلالی عزیزپور افزود: یارانه تسهیلات مزبور 20 ساله است که از دوره ساخت (تاریخ انعقاد قرارداد مشارکت مدنی) آغاز و در تاریخ تسویه حساب قرارداد فروش اقساطی پایان می‌یابد.


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.