زمین‌های 99 ساله شهرهای جدید تا پایان سال تحویل می‌شود

معاون وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد تا پایان سال جاری به کلیه متقاضیانی که در مسکن مهر در شهرهای جدید ثبت‌نام کرده‌اند، زمین واگذار خواهد شد

0 نظر

مهدی ذاکرالحسینی درخصوص تدوین برنامه پنجم برای شهرهای جدید گفت: اتمام کلیه زیرساخت‌ها به ویژه فاضلاب و حمل و نقل ریلی شهرهای جدید تا پایان برنامه پنجم برنامه‌ریزی شده است به نحوی که در پایان این برنامه اقدامات در ارتباط با این گونه زیرساخت‌ها به طور کامل اجرا خواهد شد.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی بیان کرد: در تدوین برنامه پنجم تکمیل کلیه زیرساخت‌های مورد نیاز شهرهای جدید بر اساس جمعیت اسکان یافته در این شهرها مورد نظر است و برای ایجاد فضای سبز و سایر سرانه‌های مورد نیاز برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمده است.
وی با اعلام اینکه 25‌درصد مسکن مهر در شهرهای جدید واقع شده است، اظهار داشت: بالغ بر370‌هزار واحد مسکونی از 5/1میلیون واحد مسکونی در طرح مسکن مهر در شهرهای جدید قرار دارد.
ذاکرالحسینی با اعلام اینکه تا پایان سال جاری به کلیه متقاضیانی که در مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند، زمین واگذار خواهد شد، افزود: بیش از 5‌هزار هکتار زمین در شهرهای جدید به منظور اجرای مسکن مهر تامین شده که سه‌هزار هکتار آن تاکنون آماده‌سازی شده و امیدواریم تا پایان سال جاری دو هزار هکتار مابقی در اختیار مسکن مهر قرار گیرد.
وی با اشاره به ایجاد دو شهر جدید در اصفهان و تبریز تصریح کرد: در حال حاضر برای ایجاد شهر جدید در تبریز مصوبه شورای عالی شهرسازی وجود دارد و باید کار به زودی شروع شود، ضمن اینکه چهارمین شهر جدید در اصفهان در دست اقدام است.
مدیرعامل شهرهای جدید خاطرنشان کرد: در سال جاری کمبودها و نیازهای شهرهای کوچک از طریق شهرک‌سازی تامین خواهد شد، که البته این کار توسط بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.


منبع خبر : دنیای اقتصاد

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.