وام 30 میلیون تومانی موجب افزایش قیمت مسکن نمی‌شود

افزایش وام ساخت مسکن از 15 به 30 میلیون تومان، به طور قطع به رشد تولید مسکن منجر می‌شود و تاثیری در افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن ندارد

0 نظر

 منوچهر خواجه دلویی  تصریح کرد: شرایط پرداخت تسهیلات جدید برای ساخت مسکن به گونه‌ای است که امکان بهره‌مند شدن افراد بیشتری را به خصوص در شهرهای کوچک و متوسط فراهم می‌کند.

وی دو برابر شدن وام ساخت مسکن را در راستای افزایش تولید مسکن برشمرد و درباره تاثیر آن برقیمت مسکن گفت: طبق مصوبه ابلاغی دولت، تسهیلات 30 میلیون تومانی، برای ساخت پرداخت می‌شود و نه خرید مسکن، به همین علت نمی‌تواند به افزایش مجدد قیمت‌ها در بازارمسکن منتهی شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در امور ساختمان تاکید کرد: پرداخت تسهیلات زمانی منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن می‌شود که بخش تقاضای غیرمصرفی را تقویت کند، اما تخصیص وام 30 میلیون تومانی ساخت، قیمت‌ها را دچار نوسان نخواهد کرد.

خواجه دلویی در خصوص نحوه همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی به بخش ساخت مسکن جهت اجرای برنامه‌های ارایه شده در سال جاری گفت: با تاکید ریاست جمهوری و تدوین راهکارهای جدید بانک مرکزی از دو هفته پیش، بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بخش ساخت مسکن فعال شده‌اند.

خاطر نشان می شود: بر اساس تصمیم جدید بانک مسکن، متقاضیان ساخت واحد مسکونی می‌توانند با گشایش حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن در این بانک، حداکثر تا میزان 300 میلیون ریال برای ساخت هر واحد مسکونی تسهیلات دریافت کنند.

بر اساس این طرح متقاضیان می‌توانند با گشایش حساب جدید صندوق پس انداز ساخت مسکن با حداقل موجودی چهار میلیون و دویست هزار تومان، پس از گذشت حداقل 2 دوره انتظار (یک سال) تا سی میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن دریافت کنند.

آن دسته از مشتریانی که هم اکنون دارای حساب صندوق پس انداز مسکن هستند می توانند با گشایش حساب جدید "پس‌انداز ساخت مسکن" و گذشت حداقل مدت سپرده گذاری طبق شرایط و ضوابط این حساب با تجمیع امتیاز دو حساب خود از سقف تسهیلات ساخت واحد مسکونی بهره‌مند شوند.

حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 12 سال است و متقاضیانی که از محل این حساب اقدام به دریافت تسهیلات ساخت واحد مسکونی به صورت انفرادی می‌کنند می‌توانند پس از پایان قرارداد مشارکت مدنی، سهم شراکت بانک را به صورت اقساطی و طبق ضوابط بانک بازپرداخت کنند.


منبع خبر : همشهری

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.