انبوه سازان به تناسب سرمايه خود در بانک وام ساخت مى گيرند

اگر انبوه سازان حساب جارى داشته باشند، به تناسب ميزان سرمايه گذارى خود مى توانند وام بگيرند

0 نظر

 محمد سعيدى کيا وزير مسکن و شهرسازى درباره اين اعتقاد کارشناسان که کاهش قيمت مسکن به علت رکود طولانى در بازار است و به اقدامات دولت در اين بخش برنمى گردد، مى گويد: از سال گذشته تاکنون به استعداد ساخت يک ميليون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونى، زمين به مردم در حال واگذارى است لذا بخشى از تقاضاها براى خريد خانه از بازار خارج شده؛ پس نمى توان گفت اقدامات دولت موثر نبوده است.

 وى درباره تمهيداتى که براى افزايش توليد انديشيده  شده است تا به تناسب آن کاهش قيمت تداوم داشته باشد، اظهار کرد: بيشترين پروانه ساختمانى در سال گذشته صادر شده  است.

 امسال نيز در پنج ماهه نخست سال۱۳ درصد رشد داشتيم. قبول دارم در سال هاى گذشته سير نزولى در اين بخش وجود داشته است اما آمارهاى امسال و سال گذشته نشان مى دهد توليد مسکن روبه رشد است و نمى توان گفت در بخش توليد مسکن رکود داريم.

 وى درباره تصميمات اتخاذ شده براى افزايش توليد مسکن تصريح کرد:  ارائه تسهيلات بانکى در جهت ساخت و ايجاد بازار رهن ثانويه سبب مى شود براى توليد انگيزه بيشتر شود که در اين صورت پروژه هاى انبوه سازى رونق مى گيرد.

 وزير مسکن در پيش بينى ميزان کاهش قيمت  مسکن خاطرنشان کرد: به تدريج قيمت خانه رو به کاهش است و اين امر را وضعيت بازار نشان مى دهد.

 سعيدى کيا درباره چگونگى اعطاى وام ۳۰ ميليون تومانى ساخت مسکن نيز گفت:  اين وام تنها براى ساخت مسکن داده مى شود. لذاهر فردى که ۱۵ ميليون تومان سپرده گذارى در بانک مسکن انجام دهد بعد از يک سال ۳۰ ميليون تومان وام براى ساخت و ساز دريافت مى کند.

 وزير مسکن و شهرسازى در پايان تاکيد کرد: وام ۳۰ ميليون تومانى مخصوص سپرده گذارى در صندوق است که به فرد متقاضى اعطا مى شود. اما براى انبوه ساز شرايط به گونه اى ديگر نيز فراهم شده است.

 وى در پايان گفت: علت اينکه انبوه سازان از وام سپرده گذارى استقبال نمى کنند به اين خاطر است که بايد يک سال سرمايه خود را در بانک بخوابانند. ولى سعى کرده ايم به مدل هاى مختلف شرايط سرمايه گذارى را فراهم کنيم و انبوه سازان نبايد از اين بابت احساس نگرانى داشته باشند.


منبع خبر : ابرار اقتصادی

نظر شما

پست الکترونیکی شما نمایش داده نمی شود. همه فیلد ها اجباری می باشد.